|
||||
![]() ![]() |
||||
|
||||
Descripció de l'experičncia «Una nova eina: la cŕmera digital» | ||||
Els alumnes de 5č de Primŕria
han experimentat amb un nou material ŕudio-visual: la cŕmera fotogrŕfica
digital.
Els alumnes de 5č durant el
segon trimestre començaven a endinsar-se en l'apassionant món de la
Prehistňria. Amb la mestra de Socials varen tractar els continguts sobre
aquest tema, varen realitzar tot un seguit d'activitats i, com a element
unificador ja s'havien programades a principis de curs unes colňnies de
dos dies per a realitzar uns tallers de Prehistňria. Aquest era el moment per a
introduir una nova eina audio-visual -recentment incorporada a
l'escola-: la cŕmera fotogrŕfica digital. Aleshores s'havien programat
dues sessions per a aprendre el funcionament de la cŕmera i fer-ne prŕctiques
senzilles amb el seu programa de presentació de les fotos (color, blanc i
negre, negatiu, …). Els alumnes es varen fotografiar els uns als altres
tot seguint les indicacions de manipulació d'aquesta nova eina, de tal
manera que poguessin observar uns resultats sorprenents: poder-se veure en
una imatge, tot just s'havien acabat de tirar la foto, i poder-la desar a
l'ordinador i veure-la novament en una pantalla d'ordinador. El següent pas era anar de colňnies
i realitzar un reportatge fotogrŕfic dels diferents tallers i activitats
dedicades a la Prehistňria. Bona part del reportatge va ser portat a
terme pels mestres acompanyants (ja que els alumnes havien de realitzar
els tallers), i algunes d'interessants tirades pels propis alumnes per no
descuidar el que havien aprčs anteriorment.
El tercer pas era la redacció
d'uns textos que expliquessin el que s'havia dut a terme a les colňnies,
i que servís com a element narratiu
de tot el conjunt d'activitats. Aquests textos havien de ser presentats a
partir del programa de tractament de textos Word 97. El darrer apartat, serŕ,
penjar imatges i textos a la plana
web de la nostra escola, com a element difusor de les activitats
realitzades pels alumnes de 5č.
|
||||
![]() |
![]() |
|||