Audiovisuals
al CEIP Montseny, de Breda
El
CEIP Montseny, de Breda, organitza tallers d’audiovisuals dins de l’horari
lectiu des del curs 94-95. Actualment s’estan fent a Educació Infantil
(dos sessions de 45 minuts internivells), Cicle Mitjà (una hora setmanal
per classe al nivell de 4t) i Cicle Superior (una hora setmanal a les dues
aules 6è el primer i segon
trimestre i una hora setmanal a 5è, les dues aules, durant el tercer
trimestre). Una de les activitats que deuem a terme és el taller d'ombres
xineses.
|
Les
ombres xineses
OBJECTIUS:
-
Expressar
amb paraules i postures corporals un somni que recordem i explicar-ho a
la resta de la classe.
-
Saber
copsar en una imatge fixa la postura escollida per cada nen/a tot fent
servir la camera MAVICA digital.
-
Anar
a l’aula d’ordinadors per manipular les fotografies amb el Paint
Shop Pro (rotar, enfocar,canvi de nom…) i desar-la a la carpeta
personalitzada per alumne de la “boca” T, dins de la carpeta
“Alumnes”
-
Crear
un document multimèdia amb el Word (amb títol del Word Art, insertant
imatges i quadres de text.
-
Participar
en l’exposició dels treballs al passadís de Cicle Superior, tot
compartint una experiència tan personal com és un somni.
COM
HO FEM?
-
Partim
d’una visita al Museu del Cinema de Girona i d’una reflexió de grup
sobre la pregunta : es poden fotografiar els somnis?
-
Després
d’un debat enriquidor on hi ha respostes de tots colors s’arriba a
la conclusió que podem “fotografiar la representació dels nostres
somnis”, però aquesta representació s’ha de fer des del “subconscient”.
Per això arribem a la conclusió, després de conèixer la tècnica de
les ombres xineses, que la representació es farà darrera un llençol.
1ª
sessió:
-
Primerament
escribim a un full el nostre somni i dibuixem una postura corporal que
el pugui representar en una imatge fixa
-
A
la classe d’audiovisuals/anglès preparem el projector de diapositives
darrere un llençol penjat en un estenedor permanent que tenim a la
classe. Enfosquim l’aula i els nois i noies formen grup de dos per tal
de fer-se les fotografies.
-
Es
decideix l’enquadramenti es fan les fotos.
-
Per
últim, en aquesta sessió, expliquem el nostre somni a la resta de
companys i justifiquem la postura triada per la fotografia.
2ª
sessió:
-
Anem
a la sala d’ordinadors (a nivell d’horaris s’ha fet coincidir
aquest curs l’horari d’audiovisuals amb l’horari d’informàtica,
per tal de tenir la possibilitat d’anar amb el mateix grup a un lloc o
a un altre ja que cada vegada més fem servir les noves tecnologies per
portar endavant les propostes d’audiovisuals)
-
Manipulem
les fotografies (dos alumnes per ordinador) amb el Paint Shop Pro i
cadascú desa la seva foto a la seva carpeta personalitzada.
-
Obrim
Word i comencem el document multimèdia que tindrà un títol de Word-Art
(lliure elecció dels alumnes) i on insertarem la fotografia que aniran
a cercar a la seva carpeta. Més tard insertarem un quadre de text i
dins d’aquest quadre explicarem el somni i el procés seguit per
arribar al document que estem fent…
3ª
sessió:
-
Acabem
els documents encetats a la segona sessió, fem la correcció dels
textos i imprimim per tal de fer l’expossició al passadís de Cicle
Superior.
-
Finalment
pengem els treballs i tothom té l’oportunitat de veure el resultat
del treball de cada company.
-
NOTA
FINAL: Dos cursos enrere feiem la mateixa experiència amb fotografies
de revelat químic. L’arribada de la camera
digital MAVICA i “l’actualització” del coordinador d’audiovisuals
ha fet possible el canvi de plantejament i l’adaptació de l’activitat
a les noves tecnologies. La qual cosa ha motivat molt a tots els alumnes
que fan l’experiència.
|