S'avalua
l'ús de la càmera de fotografiar digital MAVICA en quant
a tres variables: imatge centrada/descentrada, llum/contrallum, enfocada/desenfocada.
És important que els alumnes aprenguin a utilitzar la càmera
de fotografiar. L'ús de les càmeres digitals s'ha generalitzat
a les aules, al treball diari amb els alumnes. Cal que aprenguin a manipular-la.
Un dels grans avantatges és la senzillesa d'us, el visionat instantani
del que hem fotografiat, la possibilitat de repetir-ho tantes vegades
com capacitat d'emmagatzematge tingui la targeta i, en certa manera,
uns costos que gairebé són mínims.
Objectius
generals
- Agafar
correctament la camera i penjar-se-la al coll.
- Treure
i posar el tap.
- Localitzar
i posar en marxa el botó On/Off.
- Localitzar
i prémer el botó per fer la fotografia.
- Fer un
bon us de la càmera.
- Localitzar
i fer servir el botó play/càmera.
- Saber on
queden guardades les fotografies: concepte i manipulació
d'un disquet.
- Saber què
és una bateria, com es carrega i quan.
- Analitzar
les fotografies: centrada-descentrada, molta llum, poca llum...
- Ser conscients
del resultat, positiu-negatiu i de la necessitat de repetir
la fotografia o no.
Competències
bàsiques TIC-EA relacionades
- Produir
missatges audiovisuals utilitzant la fotografia.
- Observar
i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.
- Associar
imatges a text.
|
Altres propostes relacionades
amb l'ús de la càmera digital |
© Les propostes
de formen part dels materials
de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes
amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella
de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del
Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.
|