Eduquem
la mirada
|
|
Experimentem amb diferents objectes: miralls, prismàtics, lupa, etc. Comentem les diferències, les característiques i els usos de cada aparell, com es veu a través seu... Per exemple, quan veiem a través dels miralls del retrovisor d'un cotxe, o del mirall que puguem tenir al gimnàs de l'escola ens hem d'adonar que la col·locació dels objectes està al revés. Us heu adonat que les ambulàncies porten escrit el nom perquè aquest pugui ser llegit amb el retrovisor del cotxe?; o com a través d'uns prismàtics, o el zoom de la màquina de fotografiar i la d'enregistrar vídeo podem apropar-nos a una imatge que es troba situada molt lluny; i podem jugar amb textos escrits amb dimensions de lletra molt petita i veure com amb la lupa els podem llegir millor.
© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll. |