Pasapalabra:
edició, producció i muntatge d'un concurs
|
||||||||||||||||||||||
A partir d'un programa de TV que els alumnes coneixen, es decideix entre tot el grup fer l'edició d'un concurs: el PASAPALABRA. Es parla de els
característiques del programa i es detecten les necessitats per
tal de produir-lo. S'elabora el guió literari: es pensen les preguntes
i les respostes entre tots els alumnes amb l'ajuda del mestre. S'elabora
un abecedari, i es pensen noms de persones conegudes el nom dels quals
comencin per la lletra que necessitem. S'omple un quadre on es van anotant
els noms al costat de cada lletra i la seva pregunta corresponent. Com
que tenim diferents nivells d'assoliment del procés de lectoescriptura
juntament amb alumnes que únicament coneixen i pronuncien poques
paraules i aquestes en castellà, decidim barrejar les dues llengües,
castellà i català, i aprofitar aquesta mínima parla
que tenen alguns dels nois/es.
Es fan assaigs sobre el mecanisme del programa: preguntes i respostes. Es tria el presentador i es fan agrupacions d'un alumne, de dos o de tres que seran rotatius. Cada grup s'encarregarà de:
També es confeccionen cartells amb els seus noms per tal d'enganxar-los al pit tal i com surt al concurs de la televisió. Després de totes les preses, s'elabora el títol del concurs i els títols de crèdit, mitjançant unes lletres magnètiques. Entre tots elaborem el text i triem les lletres que necessitem. Un alumne triat del grup les anirà col·locant en ordre sobre una pissarra magnètica. La càmera únicament enfocarà les lletres i la seva mà. Finalment, els mestres faran
el muntatge, gravant i incorporant la veu en off del presentador. © Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll. |