Mirar
diferents programes gravats de la televisió i analitzar-los, per
tal de produir-ne després una tria entre tots, habitualment un
concurs o un telenotícies... o inicialment treballar-ho a partir
dels programes més visionats per part dels nostres alumnes. Podrem
adonar-nos que malauradament no tots els programes més vistos són
adequats per a les seves edats; també sovint ens adonem del nombre
d'hores que veuen la televisió. Al voltant de la televisió
i del seu ús hi ha moltes propostes interessants que estan recollits
el algunes de les publicacions del Departament d'Educació.
Objectius
generals
- Visionar
i participar en l'anàlisi de programes de TV.
- Identificar
els personatges, vestuari , decorats i les característiques
i de cada programa.
- Identificar
el canal de televisió dels diferents programes.
- Llegir títols
i subtítols.
- Classificar
els diferents programes segons la seva tipologia: notícies,
documentals, programes de cuina, concursos, pel·lícules...
Competències
bàsiques TIC-EA relacionades
- Aprendre
a seleccionar la programació de televisió.
- Observar
els diferents usos que poden tenir els MAV: entretenir aprendre,
informar.
- Elaborar
un projecte de producció escollint el mitjà i el
públic a qui s'adreça.
|
Al voltant de la televisió
i del seu ús hi ha moltes propostes interessants que estan
recollits el algunes de les publicacions del Departament d'Educació. |
© Les propostes
de formen part dels materials
de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes
amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella
de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del
Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll. |