Les
produccions de "Vídeos a la carta" van començar
a l'Escola l'any 1991per cobrir una necessitat AV que el mercat AV no
oferia.
Per regla general, avui, la comissió d'AV de l'escola realitza
una producció cada any segons demandes concretes dels tutors,
que tan poden ser d'imatge fixa com vídeo.
RELACIÓ DE PRODUCCIONS
DELS DARRERS 5 ANYS
Curs 2004-05 AUTO.NET
& BOCATA-MIX Vídeo
Curs 2003-04 UNIVERSAL DREAM Vídeo
Curs 2002-03 RIALLES Vídeo
Curs 2001-02 TVoH! La llibreta de la TV Imatge Fixa
Curs 2000-01 LA LLIBRETA DE LES MENTIDES Imatge Fixa
AUTO.NET
& BOCATA-MIX
PROJECTE D'AULA PER TREBALLAR
LA PUBLICITAT A TRAVÉS DEL VÍDEO
Etapa: Educació Especial,
Primària i Secundària
Camp en què es treballa: Imatge en moviment (vídeo)
Coordinador de l'experiència: Josep M. Rius
Objectius
-
Descobrir
que ens podem comunicar mitjançant les imatges.
-
Elaborar
un projecte de producció i experimentar les diferents fases
que suposa qualsevol producció (definició de la idea,
del mitjà que s'utilitza, preveure què es vol fer, etc).
-
Descobrir
i elaborar missatges que tinguin la finalitat d'informar i publicitar,
utilitzant el vídeo.
-
Aprendre
a observar els elements bàsics d'un espot televisiu (què
es diu, com es diu, a qui va adreçat).
-
Observar
i reflexionar sobre la influència de la publicitat en la nostra
vida diària.
-
Observar
i reflexionar entorn dels valors morals i de la vida que ens arriben
a través de la publicitat.
-
Començar
a descobrir que darrere de qualsevol representació de la realitat
s'hi amaga la intenció de les persones que produeixen el missatge.
-
Veure que
els anuncis ens permeten obtenir informació sobre maneres de
viure i de representar la realitat.
-
Ser capaç
d'observar i descriure el contingut de les imatges i extreure'n després
valoracions.
-
Adquirir
les nocions bàsiques de les regles de la composició,
els tipus de plans i les diferents formes d'angulació, etc.
-
Saber els
coneixements mínims per poder utilitzar una càmera de
vídeo i un programa informàtic.
Conceptes que es treballen
-
El treball
com a activitat econòmica. El treball productiu.
-
Publicitat
i valors.
-
Identificació
dels elements persuasius de la publicitat.
-
Iniciació
a la utilització de la càmera de vídeo digital.
-
Enquadrament
i planificació de la imatge.
-
Iniciació
a la realització d'un vídeo.
-
Descobriment
del llenguatge AV.
Desenvolupament de l'experiència
El grup de grans A-1 realitza,
entre d'altres acadèmiques, dues activitats pre-laborals remunerades:
fer entrepans i rentar cotxes. Ells administren els diners que guanyen
i, amb aquests, organitzen el viatge de fi de curs.
Després de plantejar
el repte de promocionar aquestes activitats, el nostre objectiu era
clar, realitzar dos vídeos publicitaris per donar a conèixer
una tasca pre-laboral, tant a la comunitat educativa, com a les famílies,
com a l'Ajuntament del Prat.
En primer lloc, durant dues
sessions, vàrem visionar diferents anuncis i vàrem observar
i reflexionar sobre els elements bàsics d'un espot televisiu
(què es diu, com es diu, a qui va adreçat). Es va reflexionar
sobre la influència de la publicitat en la nostra vida diària,
i els valors morals que ens arriben a través de la publicitat.
Seguidament, després de dues sessions de debats, comentaris i
pluja de idees, vàrem trobar les argumentacions principals per
iniciar el guió literari.
Auto.Net: Nosaltres
treballem perquè els cotxes bruts quedin molt nets. Ho podem
exagerar una mica per cridar l'atenció: Deixem els cotxes
tan nets que els seus propietaris no els coneixeran. Per plasmar
aquesta idea podem jugar amb els contraris: cotxe vell (del pare d'un
alumne) - cotxe nou.
Bocata-Mix:
Després de que un alumne mengés un entrepà davant
de tots, vàrem comprovar que la taula quedava plena d'engrunes:
Els nostres entrepans són tan bons que ens mengem fins i tot
les engrunes. Jugarem amb comparacions, els nostres entrepans ho
deixen tot net, els altres no.
Els guions complien els objectius marcats: senzillesa interpretativa
i de realització.
Després vàrem preparar el dos plans de realització.
Vestuari i atrezzo.
La gravació de Auto.Net,
en exteriors, es va realitzar en un matí. El pare d'un alumne
va portar el seu cotxe antic i a més ens va fer d'actor, juntament
amb tres alumnes. La interpretació dels tres alumnes no va ser
cap problema, doncs només reflexa del treball real que es realitza
normalment.
La senzilla estructura del guió va permetre gravar la majoria
de les preses de forma lineal, segons l'ordre del muntatge. Això
va ajudar a situar-se als alumnes.
La gravació de Bocata-Mix,
interiors, també es va realitzar en un matí.
La dramatització va ser molt senzilla, adaptada als actors i
a les seves capacitats (ex: hi ha una noia que surt plorant. Té
una facilitat increïble per plorar i li feia molta il.lusió
mostrar la seva capacitat dramàtica). Tots els actors estaven
molt motivats per fer-ho el millor possible.
Les gravacions de les imatges
les van realitzar complementàriament els alumnes del grup A1
i els mestres.
L'edició la va realitzar
la comissió d'AV de l'Escola. Aquesta era una tasca massa complexa
per els alumnes del grup A1. Amb tot van assistir, algunes sessions,
per veure el procés d'elaboració del seu vídeo.
Finalment tres alumnes varen posar la veu el off.
CONCLUSIÓ I VALORACIÓ
Els alumnes han participat,
en aquesta experiència, al màxim de les seves possibilitats
i de la seva motivació. La veritat és que ha estat molt
enriquidora per a tots.
Amb molta satisfacció per part dels alumnes es va presentar al
Centre, als Pares i a l'Ajuntament el producte resultant. La resposta
general va ser molt gratificant per a ells. Dues anècdotes de
cloenda:
-
El servei
Auto.Net funciona a ple rendiment, fins i tot l'Alcalde del Prat ha
portat el seu cotxe a rentar i n'ha quedat molt satisfet.
-
El servei
Bocata-Mix (entrepans, sucs naturals...) el gaudeixen diàriament
tant el professorat, com alguns alumnes.
UNIVERSAL
DREAM
Projecte ofertat pel Departament
i Panasonic per participar al concurs Joves Reporters sota una
temàtica comú: Les Olimpíades.
El vídeo es va realitzar amb la motivació, l'esforç
i l'entusiasme dels alumnes de 12 a 18 anys (Prelaborals i Eso adaptada).
Universal Dream va ser guanyador i va representar Catalunya al
concurs internacional Joves Reporters celebrat a Nova York. Allà
va quedar en segon lloc mundial.
RIALLES
PROJECTE D'AULES PER TREBALLAR
VALORS A TRAVÉS DEL VÍDEO
Etapa: Educació Especial,
Primària i Secundària
Camp en què es treballa: Imatge en moviment (vídeo)
Coordinador de l'experiència: Josep M. Rius
Objectius
-
Mostrar-se
respectuós per les diferències físiques, psíquiques
i culturals que hi ha entre els companys i companyes.
-
Treballar
els valors entorn a l'amistat, l'esforç, la superació,
la generositat, la bondat, la solidaritat... com a actituds i comportaments
positius.
-
Reflexionar
sobre algunes actituds humanes.
-
Reflexionar
sobre els conflictes que vivim, sobre les causes i les conseqüències,
i la manera de resoldre'ls.
-
Produir
missatges audiovisuals senzills utilitzant el mitja videogràfic.
-
Descobrir
que ens podem comunicar mitjançant les imatges.
-
Ser capaç
d'observar i descriure el contingut de les imatges i exteure'n després
valoracions.
Conceptes que es treballen
-
Educació
en valors.
-
La valoració
de l'esforç, l'amistat, la solidaritat...
-
Educació
sobre la diversitat..
-
Iniciació
a la utilització de la càmera de vídeo digital.
-
Enquadrament
i planificació de la imatge.
-
Iniciació
a la realització d'un vídeo.
-
Descobriment
del llenguatge AV.
Desenvolupament del projecte
L'escola tenia un projecte
de vídeo pendent degut a les queixes que van arribar al professorat
dels alumnes grans amb més nivell intel·lectual. Les queixes
venien donades per alumnes d'altres escoles del Prat, doncs el fet d'anar
al Can Rigol representa portar a sobre una etiqueta bastant decebedora
. No és gens agradable anar pel teu barri i que et diguin: Vas
a l'escola dels tontos, subnormal, ets un canrigol ... Si tens aptituds
pel futbol i vas a jugar en un equip de la localitat, no és fàcil,
en alguns casos, ser el punt de rialles i burles dels altres companys...
Tot això, avui en dia, és real, tristament real.
A començament de curs
les mestres dels grups-aula D1/D2 (aprenentatges funcionals) van proposar
a la comissió d'AV la participació dels seus alumnes com
actors en el vídeo-denúncia que es pretenia realitzar,
ja que el fet d'interpretar podria ser enriquidor per a ells. Com qualsevol
proposta AV que es presenta a l'Escola es va acceptar de molt bon grat.
Amb la impossibilitat de realitzar el guió amb aquest alumnes
degut a les seves limitacions intel·lectuals, vam elaborar el
guió literari amb el grup A1 (pre-laboral).
El nostre objectiu era clar,
realitzar un vídeo denúncia, reivindicant el respecte
que es mereixen els alumnes de la nostra Escola, així com qualsevol
altra persona.
Elaboració del
projecte
S'havia de preparar el guió
de denúncia amb el grup A1. Després de dues sessions de
debats, queixes, comentaris i finalment idees, va sortir l'argumentació
principal: què passaria si això els hi fessin a ells?
Tampoc els agradaria gens! A partir d'aquí vam treballar el guió
literari.
Després vam preparar el pla de realització del vídeo.
Les gravacions es faran en dos matins. Els actors seran tots els alumnes
dels grups D1/D2, no fa falta preparar ni vestuari, ni decoració.
El més important serà anar explicant a cada moment el
que han de fer els actors.
Durant el primer matí,
el grup A1 va explicar als grups D1/D2 el guió. Seguidament es
van gravar totes les preses d'interiors. Al segon matí es van
fer les gravacions exteriors.
La senzilla estructura del guió va permetre gravar totes les
preses de forma lineal, segons l'ordre del muntatge. Això va
ajudar a situar-se tant als actors D1/D2, com als realitzadors A1.
La dramatització era molt senzilla, adaptada als actors. Aquest
estaven molt motivats per fer-ho el millor possible. El grup A1 els
hi donava les instruccions de tot el que havien de fer, i els recolzaven
en tot moment.
Les gravacions de les imatges les van realitzar complementàriament
els alumnes del grup A1 i els mestres.
L'edició la va realitzar la comissió d'AV de l'Escola.
Aquesta era una tasca massa complexa per els alumnes del grup A1. Amb
tot van assistir, algunes sessions, per veure el procés d'elaboració
del seu vídeo.
CONCLUSIÓ I VALORACIÓ
El fet de treballar cada
grup en una tasca determinada A1 (guionistes i realitzadors), D1/D2
(actors) ha estat molt enriquidor per tots.
Amb molta satisfacció per part dels actors i dels realitzadors
es va presentar al centre el producte resultant. La resposta general
va ser molt gratificant per a ells.
Treballarem, amb els alumnes
grans de més nivell intel·lectual, els objectius abans
mencionats amb l'ajuda del vídeo i d'una guia didàctica.
També ens hem compromès amb els alumnes a proposar a la
regidoria d'Educació de l'Ajuntament la difusió d'aquest
vídeo a totes les Escoles del Prat per a incitar una reflexió
sobre els valors.
TVoH!
LA LLIBRETA DE LA TV
Projecte d'imatge fixa (Power
Point) realitzat amb diferents alumnes de tots els nivells de l'escola.
Etapa: Educació Especial,
Primària i Secundària
Objectiu del projecte
Elaboració d'un projecte
que serveix per reflexionar sobre el contrastat món de la TV.
El món de la TV tractat des d'un altre mitjà, el fotogràfic
(Imatge fixa digital).
Justificació del
projecte
A partir de diferents idees
sobre la TV, es convida a reflexionar sobre la influència d'aquest
mitjà en cada un dels membres de la comunitat educativa: alumnes,
mestres i pares.
LA
LLIBRETA DE LES MENTIDES
Projecte d'imatge fixa (Power
Point) realitzat amb diferents alumnes de tots els nivells de l'escola.
Etapa: Educació Especial,
Primària i Secundària
El fet de presentar la Llibreta
de les Mentides amb dos suports diferents, l'imprès (llibreta)
i l'ordinador (PowerPoint), ens dóna un ventall de possibilitats
més ampli per treballar a l'aula tant valors (veritat-mentida),
com elements audiovisuals (realitat-imatges-imatges de ficció).
La comissió d'AV us
presentem aquesta senzilla guia didàctica per al seu millor aprofitament.
Teniu sempre en compte el nivell dels vostres alumnes.
Si voleu, amb la vostra experiència a l'aula ens podeu ajudar
a ampliar-la i enriquir-la.
Objectius
- Descobrir que ens podem
comunicar mitjançant les imatges.
-
Ser capaç
d'observar i descriure el contingut d'una imatge i extreure'n després
valoracions.
-
Començar
a diferenciar entre el món real i les imatges que el representen,
i les imatges de ficció.
-
Començar
a diferenciar entre veritat i mentida.
-
Aprendre
a descobrir els diferents tipus de mentides que es donen en la nostra
societat per raons de tot tipus.
-
Treballar
els valors entorn la veritat, l'amistat, l'esforç, la superació,
la solidaritat... com a actituds i comportaments positius.
-
Veure la
informació que obtenim d'una mateixa història (La llibreta
de les mentides) segons el llenguatge i el suport audiovisual (Imprès-Power
Point) que utilitzem per la seva difusió.
-
Aprendre
a produir imatges fixes (fotografies).
Treballar la Llibreta
de les mentides
CADA VEGADA ÉS
MÉS DIFÍCIL APARCAR PER ARRIBAR A L'ESCOLA
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. És veritat que el Ricard va a cavall a l'escola?
5. Tu vas a cavall a l'escola?
6. Per què posa "Cada vegada és més difícil
aparcar per arribar a l'escola"?
COM COMENÇA
UNA MENTIDA
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Abans de dir una cosa (veritat-mentida) ho penses?
4. Amb quina part del cos pensem?
5. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
AIXÒ NO ÉS
UNA ESCOLA
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. La foto d'aquest full és un cine, un mercat, una escola...?
5. Quina escola és?
6. A quina ciutat està?
7. Per què posa "Això no és una escola"?
NO M'AGRADA JUGAR
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Les fotos d'aquests nens/es són la realitat, són imatges
de la realitat, o són imatges de ficció?
4. Als nens els hi agrada jugar?
5. Per què posa "No m'agrada jugar"?
L'IMPORTANT NO ÉS
GUANYAR, ÉS PARTICIPAR
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Quan participes en una competició, t'ho passes bé?
5. Quan t'ho passes millor: quan guanyes o quan perds?.
6. Què passa quan guanyes? I quan perds?
7. Per què posa "L'important no és guanyar, és
participar"?
ELS 8 ERRORS
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes dues fotos són la realitat, són imatges de
la realitat, o són imatges de ficció?
4. Quantes diferències veus d'una foto a l'altra?
5. Per què posa que hi ha 8 diferències?
NO PUC FER-HO
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. T'agrada treballar a l'ordinador?
5. A l'escola tothom treballa a l'ordinador?
6. Treballant s'aprèn?
7. Per què posa "No puc fer-ho"?
PUC FER-HO
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Has vist algun alumne de l'escola volar?
5. On es va fer la foto del Javi?. Al gimnàs.
6. El Javi pot volar de veritat per l'escola?
7. Superman, Harry Potter... volen a les pel·lícules.
Però, poden volar de veritat?
8. Per què posa "Puc fer-ho"?
EL LLOP NO EM FA
POR
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Els llops son amics de les persones?
4. La gent té llops a casa seva?
5. Als nens petits els hi fa por el llop?
6. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
7. Per què posa "El llop no em fa por"?
AQUÍ NO DIEM
MENTIDES
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquest dibuix és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Es diuen mentides per por, per no molestar a una altra persona, per
cridar l'atenció, per hipocresia...
5. Descobrir els diferents tipus de mentides que es donen en la nostra
societat per raons de tot tipus: Ficció (pel·lícules...),
publicitàries, polítiques...
6. Per què posa "Aquí no diem mentides"?
PACIFISTES-VIOLENTS
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes dues fotos són la realitat, són imatges de
la realitat, o són imatges de ficció?
4. Posa una cara de bo. Posa una cara de dolent.
5. El nen i la nena que es miren, fan cara de dolents?. Doncs, perquè
posa violents?
6. Els que porten màscara tenen cara de bons?. Què fan?.
Doncs, per què posa pacifistes?
MOTS ENCREUATS
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes fotos són la realitat, són imatges de la realitat,
o són imatges de ficció?
4. Es poden respondre les preguntes dels mots encreuats dels diaris?
Per què?
5. Es poden respondre les preguntes dels mots encreuats d'aquest full?
Per què?
6. Per què posa "Mots encreuats"?
JO NO HO HE FET
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. En aquesta foto, creus que el nen diu la veritat?
5. Quina postura té la mestra? Contenta, enfadada...?
6. Per què posa "Jo no ho he fet"?
NOOOOO, NO M'IMPORTA
QUE VAGUIS AL CINE AMB EL MEU "NOVIO"
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. La noia diu el mateix que pensa?
5. Què diu?. Què pensa?
6. Sempre dius el que penses?
BAIXAR - PUJAR
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes fotos són la realitat, són imatges de la realitat,
o són imatges de ficció?
4. Una persona amb cadira de rodes pot pujar i baixar escales?
5. Doncs, per on pot pujar i baixar?
6. Hi ha ascensors a tot arreu?
VIATGES CAN RIGOL,
SEMPRE ET PORTEM AL TEU DESTÍ
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Can Rigol es una agencia de viatges?
5. La publicitat ens diu sempre la veritat?
6. Es pot esquiar al desert?
7. Els nois/es de la foto, estan realment al desert?
8. On es va fer aquesta foto? Al jardí.
9. Per què posa "Viatges Can Rigol..."?
TV + GAME BOY =
10
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes fotos són la realitat, són imatges de la realitat,
o són imatges de ficció?
4. Si veus molt la tele, i jugues a la Game, Play Station, o als jocs
d'ordinador, tens temps per fer els deures, per llegir, per aprendre?
5. Es poden realitzar activitats, aprendre coses.... sense esforç?
6. Per què posa "TV+Game Boy= 10"?
TOTS SOM IGUALS
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Tots els dits de la mà són iguals. I totes les persones?
5. Quantes races hi ha al món? Quines diferències tenen?
6. Hi ha, també, persones malaltes? Per què s'està
malalt?
7. Per què posa "Tots som iguals"?
UN ÈXIT SENSE
FRONTERES
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. Els nois i la noia de la foto són realment els guanyadors
del programa "OT"?
5. On es va fer aquesta foto? Al gimnàs.
6. Els dos nois i la noia estan realment a "OT"?
7. Per què posa que són els guanyadors?
DIUMENGE A LA PLATJA
(1913)
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquesta foto és la realitat, és una imatge de la realitat,
o és una imatge de ficció?
4. És veritat que aquesta és una foto antiga (1913)? Quin
any s'ha fet?
5. On es va fer aquesta foto? A l'aula.
6. Els nois i la noia estan realment a la platja?
7. Per què hi posa "Diumenge a la platja"?
NOSALTRES JA L'HAURIEM
ACABAT
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. Aquestes dues fotos són la realitat, són imatges de
la realitat, o són imatges de ficció?
4. Qui era Gaudí?
5. Què és la Sagrada Família? On està?
6. On es va fer la foto del grup Laborix? Al jardí.
7. El grup Laborix què fa? Podria fer un edifici, la Sagrada
Família?
8. Per què posa "Nosaltres ja l'hauríem acabat?
AQUESTA LLIBRETA
NO L'HA FET NINGÚ
1. Què veus en aquest full?
2. Què creus que vol dir?
3. La foto d'aquest full és la realitat, és una imatge
de la realitat, o és una imatge de ficció?
4. Aquesta llibreta no l'ha fet ningú? Qui l'ha fet?
5. Aquesta llibreta no l'ha mirat ningú? Qui l'ha mirat?
6. Per què posa "Aquesta llibreta no l'ha fet ningú..."?
LA PETITA LLIBRETA
DE LA VERITAT
1. Què veus en aquesta llibreta?
2. Què creus que vol dir?
3. Per què hi ha pàgines en blanc?
4. Aquesta llibreta diu la veritat? L'altra llibreta diu la veritat?
5. Dir la veritat és molt senzill? La veritat és molt
senzilla?
Aspectes formals de La
Llibreta de les Mentides
Fer notar als alumnes que
la Llibreta està configurada també per enganyar, ja que
la numeració de les pàgines és una mentida.
Tenir en compte els diferents elements formals de la Llibreta:
- Portada. Configuració de la portada
- Pàgines interiors. Configuració: Títols, textos,
fotos, dibuixos, fons (quadriculat, fons blanc, fons negre).
- La petita llibreta de la veritat. Format, pàgines, slogan.
- Contraportada. Configuració de la contraportada. Slogan.
Fins aquí hem treballat,
majoritàriament, la vessant Comunicativa.
Per treballar la vessat Tecnològica, tant alumnes amb el nivell
adient com mestres, poden assistir a sessions informatives. Veureu el
com s'ha fet la Llibreta de les Mentides. Podren jugar
a representar la realitat o manipular-la, produint senzilles imatges
de ficció. En definitiva, començaran a entendre que per
comunicar-nos amb les imatges necessitem conèixer, també,
la tecnologia que les acompanya.
© Les propostes
de formen part dels materials
de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes
amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella
de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del
Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.
|