Per fer l'enregistrament
cal tenir en compte diversos procediments:
-
L'alumne que es presenta s'ha de saber el seu guió. Aquest
guió es pot elaborar a partir de les respostes a preguntes senzilles,
i ha de tenir una limitació de temps. (Uns 20", per exemple)
(Vegeu apartat...)
- La intervenció
davant la càmera ha de ser el més natural possible: si
cal, es poden fer assaigs previs.
- L'alumne que es
presenta ha de fer tota la presentació d'una sola vegada; si
no és així hi haurà molta més feina a l'hora
d'editar i el vídeo quedarà entretallat.
Cal
utilitzar el sistema que sigui més còmode per tal d'il.lustrar
si una presa és bona o no ho és, i que aquesta quedi reflectida
d'una manera o altra en un full (llistat de preses relacionades amb
minutatge, per exemple, si utilitzeu una càmera digital) o en
el mateix enregistrament (veu del company que enregistra manifestant
si la presa és bona o dolenta en acabar l'enregistrament)
La decisió
sobre si una presa és o no és bona pot ser compartida
entre l'alumne/a que es presenta, l'alumne/a que enregistra i el/la
mestre/a.
- Podeu utilitzar una claqueta
(o una pissarra, o qualsevol altra estri) per iniciar cadascuna de
les intervencions, que pot contenir el nom del projecte, el curs,
el nom de l'alumne i el número de presa; començant l'enregistrament
per la claqueta (com a les pel.lícules!), juntament amb un
full de dades on s'especifiqui quina és la presa bona de cadascú,
ajudarà a moure'ns per la cinta ja enregistrada i a trobar
ràpidament quines són les preses bones.
|