Títol (Comic Sans 4, negreta, color a elegir, centrat)

Pots utilitzar aquesta plantilla per publicar en WEB el reportatge. Substitueix aquest text i aquestes imatges pel text i imatges que escaigui.

No t'oblidis de l'ALT, amb el qual pots donar tota la informació que vulguis sobre la imatge. En el seu lloc, cal posar-hi la informació (100-300 paraules) que escaigui, referent a l'antic ofici, o activitat ja desapareguda, utilitzant Comic Sans color negre, 2 punts.

Tota la pàgina WEB està continguda en una taula de 600 píxels d'amplada, formada per una sola columna i cinc files, amb una separació de 15 píxels entre files. La primera fila conté el logo de l'activitat; la segona, el títol; la tercera, la informació; la quarta, les icones de vídeo i àudio; i la cinquena, l'autoria. Té un micròfon com a imatge de fons.

El text ha de ser el resultat d'un reportatge elaborat amb els alumnes, que consisteixi en una petita investigació a  partir de diferents fonts, uns d'elles el testimoni de persones del poble que puguin aportar dades de primera mà (una dona que rentava la roba al safareig del poble, un home que havia estat aprenent de matalasser...). Aniria bé que estigués redactat com una notícia, amb un llenguatge que fes que el document fos proper a una ressenya històrica, sense oblidar el llenguatge planer dels nanos.

Aniria bé que contingués una (mínim) o dues (màxim) imatges, amb característiques semblants a les que es proposa en el text corresponent a cadascuna d'elles; també és necessari determinar un petit espai horitzontal i vertical en blanc (5 píxels). Cal també posar l'etiqueta corresponent amb la funció ALT. Aquestes imatges poden ser de composició horitzontal o vertical, indiferentment.

L'accés als fitxers de vídeo i so es farà a partir de les icones corresponents (càmera i altaveus), situades en una fila de la taula d'un color de fons més fosc. Cal fer l'enllaç directament al fitxer wma (so) o wmv  (vídeo) que correspongui en cada cas, de manera que qui ens llegeixi pugui veure les imatges o escoltar el so només si ho vol. Les imatges contenen un ALT (Mira! o Escolta!), estan alineades al centre i amb una separació horitzontal de 5 píxels cadascuna.

Escolta! Mira!

Nom dels autors. Curs. Centre. Data (Comic Sans, 2 punts, color negre, cursiva, alineat a la dreta)