Amb
aquesta activitat proposem jugar amb les formes de les lletres. Cada lletra
ens suggereix alguna cosa que no té res a veure ( o potser si) amb
el seu so. Aquí donem uns exemples ja fets però els alumnes
poden provar de fer les 'seves lletres' amb la plantilla (<CREAR>).
Passos:
- Treballarem
a la capa on diu 'lletra/dibuix', cal seleccionar-la clicant-hi
a sobre. Ens posem sobre el primer fotograma, cliquem a la icona de text
de la dreta de la pantallla, anem a l'escenari, i escrivim una lletra
dins del quadre de text. Abans d'escriure podeu triar la mida, el color
i el format de la lletra clicant a la icona de text que hi ha al marge
inferior esquerre de la pantalla.
- Ens
posem al costat d'aquest fotogram (al fotograma 2) i clicant amb el botó
dret seleccionem 'insertar fotograma clave'. La lletra de l'escenari ens
ha de quedar dins un requadre blau. Anem a 'Modificar' del menú
superior i seleccionem 'Separar' (la lletra ens quedarà tota plena
de puntets).
- Anem
al fotograma 40 i inserim un fotograma clau buit amb el botó dret
del ratolí. Ara a l'escenari no hi haurà cap lletra, haureu
de dibuixar la imatge final. Heu de procurar que més o menys estigui
en la mateixa posició que la lletra.Per dibuixar hem d'utilitzar
les eines de la barra de la dreta de la pantalla: el llapis, el pinzell
iles formes geomètriques.
- Un
cop tingueu fet el dibuix, seleccionem aquesta capa (ens qedaran tots
els fotgrames en negre) i anem a la icona que trobarem al marge inferior
esquerra de la pantalla que quan ens hi posem a sobre diu 'Mostrar instancia'.
Triem 'Fotograma' i l'opció 'Forma'.
- Cliquem
<control>+<return> i veiem el resultat.
- Si
el volem guardar, anem a 'Configuración de la publicación'
del menú 'Archivo' i selecionem a 'Formatos', 'flash(.swf)', li
diem 'Publicar' i 'Aceptar'. I després ja el podem guardar.