FER
TEXTOS A PARTIR D'OBRES GRÀFIQUES
Activitat preparada
per al Cicle Superior de Primària. Es pot adaptar a altres cicles
buscant continguts propis de cada cicle i ajustant el nivell de dificultat
dels textos i de les imatges treballades. En aquestes adaptacions també
cal reduir el nombre d'opcions de relació entre text i imatge.
Competències
bàsiques TIC-EA relacionades
Diferenciar entre els mitjans interactius i els mitjans unidireccionals.
Classificar els missatges que ens arriben a través dels mitjans
segons la intenció: informar, formar o entretenir.
Diferenciar entre ficció i no ficció.
Ser capaç d'observar atentament i descriure amb detall el contingut
d'una imatge fixa i extreure'n després les valoracions oportunes.
Observar les relacions que s'estableixen entre una imatge i el text
que l'acompanya.
Descobrir els diferents significats que es poden atribuir a una mateixa
imatge.
Inventar històries a partir de diferents imatges.
Ser capaç d'incorporar les tecnologies MAV relacionades amb la
imatge fixa en les activitats curriculars.
Saber digitalitzar imatges
Descripció
de l'activitat
Passarem, en grups de dos, el multimèdia
del SMAV "Un imatge, una història" en què
han d'anar relacionant de manera interactiva uns quadres coneguts amb
un text (fet utilitzant diferents tipologies de text).
Un cop completat els demanarem que busquin un quadre o obra gràfica
famosa i que, igualment per parelles, en facin un text a l'estil dels
que tenien en el joc.
Tot seguit han d'aconseguir de disposar de la imatge en format digital
(poden escanejar-la o buscar-la per Internet).
Els demanarem que substitueixin un dels quadres del joc per la seva
imatge i que hi afegeixin el text relacionat. Ja que disposaran de la
presentació del PowerPoint, la poden usar com a plantilla. El
professorat els pot fer veure com es col·loca, com s'insereix
el text i com es fa la "configuració de l'acció".
Si totes les parelles ho fan, a la fi del procés s'aconsegueix
un joc "Una imatge, una història" completament diferent
i pròpia dels alumnes com
el de l'exemple.
Modesta Cucurull,
Càndid Miró i
Pilar Insa
CEIP de Saus-Camallera. ZER Tramuntana
Camallera