COMUNIQUEM-NOS AMB EMOTICONES Aquesta activitat està pensada per a Cicle Mitjà i Cicle Superior. L'hem plantejat integrada dins de les activitats del Programa de Competència Social.
Competències
bàsiques TIC-EA relacionades Descripció
de l'activitat Entenem l'ús d'emoticones com a treball que encaixa perfectament amb les activitats del programa suggereix, per tal d'anar aconduint l'alumne vers l'empatia i l'autocontrol. El que suggerim és d'ampliar les propostes del programa amb una revisió de les emoticones més habituals per a relacionar-les amb les emocions treballades. Veure com encaixa cada emoticona amb les emocions, o intentar trobar un símbol tipogràfic que il·lustri una emoció en concret. I completar-ho amb el joc següent: un alumne comença fent un missatge curt per correu electrònic a un company de classe en què explica un fet i adjunta una emoticona per tal d'informar com ho ha viscut. Per exemple: La meva germana està malalta. :-( , o bé La meva germana està malalta. L'alumne receptor continua la roda afegint algun element o comentari propi, sobre el mateix tema del missatge, o sobre un altre. Per exemple: La germana de l'Aleix està malalta :-( (o) . He tret bons resultats de socials en el control :-))) (o ) Cada alumne va agumentant el contingut del missatge sempre en clau emocional i fent servir les emoticones que s'han pactat a l'inici de l'activitat. En aquest sentit es veu possible l'ús controlat de la missatgeria instantània (xat). Recordem que
amb segons quina versió de Word les dues emoticones principals
ja es troben dins de les opcions d'autocorrecció, de manera que
en escriure :-), automàticament en pantalla apareix .
Igual passa amb :-( que esdevé
i en molts casos també :-| es canvia per .
Cas de disposar d'alguna font instal·lada que tingui altres emoticones
es pot completar la sèrie anant-les afegint a l'opció
d'autocorrecció.
Càndid Miró. |