pàgina principal

Xavier Vilaseca i Bañeras
FILOSOFIA PER A JOVES ESTUDIANTS

 

 

 

 

 

 

FILOSOFIA

AVALUACIÓ

Farem 6 exàmens al llarg del curs:

 

DATA

Prova 1.1.

17.X

Prova 1.2.

5.XII

Prova 2.1.

30.I

Prova 2.2.

13.III

Prova 3.1.

24.IV

Prova 3.2.

29.V

La qualificació de cada avaluació serà el resultat d'aplicar els següents percentatges:

EXÀMENS

EXERCICIS

ALTRES POSSIBLES COMPONENTS DE LA QUALIFICACIÓ TRIMESTRAL:

CÀLCUL DE LA QUALIFICACIÓ GLOBAL DE CURS

CRITERIS DE RECUPERACIÓ DE L'ASSIGNATURA O DE MILLORA DE LA QUALIFICACIÓ GLOBAL

AVALUACIÓ EXTRAORDINÀRIA

 

CRITERIS D'AVALUACIÓ

  1. Reconèixer l’especificitat de la filosofia i distingir-la d’altres sabers o maneres d’explicar la realitat, diferenciant el seu vessant teòric i pràctic i centrant-se en les seves preguntes fonamentals.
  2. Raonar amb argumentacions ben construïdes, realitzar anàlisis crítiques i elaborar una reflexió adequada en relació amb els coneixements adquirits.
  3. Exposar argumentacions i compondre textos propis en els quals s’aconsegueixi una integració de les diverses perspectives i s’avanci en la formació d’un pensament autònom.
  4. Utilitzar i valorar el diàleg com a forma d’aproximació racional al coneixement i com a procés intern de construcció d’aprenentatges significatius, reconeixent i practicant els valors intrínsecs del diàleg, com el respecte mutu, la sinceritat, la tolerància i, en definitiva, els valors democràtics.
  5. Obtenir informació rellevant per mitjà de diverses fonts, elaborar-la, contrastar-la i utilitzar-la críticament en l’anàlisi de problemes filosòfics, sociològics i polítics.
  6. Conèixer i analitzar les característiques específiques de l’ésser humà com una realitat complexa i oberta, amb múltiples expressions i possibilitats, aprofun­dint en la dialèctica entre natura i cultura, i entre individu i societat.
  7. Conèixer i valorar la naturalesa de les accions humanes en la mesura que són lliures, responsables, normatives i transformadores.
  8. Comprendre i valorar les idees filosòfiques que han contribuït, en diferents moments històrics, a definir la categoria de ciutadà i ciutadana, des de la Grècia clàssica fins a la ciutadania global del món contemporani, posant un èmfasi especial en l’etapa de la Il·lustració i en la fonamentació dels drets humans.
  9. Assenyalar les diferents teories sobre l’origen del poder polític i la seva legitimació, identificant les que fonamenten l’estat de dret i la democràcia, i analitzar els models de participació i d’integració en la complexa estructura social d’un món en procés de globalització.
  10. Reconèixer i analitzar els conflictes latents i emergents de les complexes societats actuals, els seus assoliments i dificultats, canvis i reptes més importants.