Aquest material
pretén ser un suport als docents de formació d'adults
per desenvolupar a l'aula els continguts curriculars de ciències,
tant en els estudis de Graduat
en Educació Secundària, com pel curs de preparació per a la prova
d'accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà.
El projecte
es basa en l'experiència duta a terme per l'autor en
l'aplicació de metodologies d'autoformació en
xarxa durant el curs 2006/2007.
Dins d'aquest
projecte trobareu tres tipus de materials : Caceres del Tresor,
Webquests i Quaderns Virtuals. Tot i que l'estructura d'aquests
tres tipus de materials és diferent, es presenten aquí
amb una estètica general comú, que a continuació
es descriu.
Si entreu
a qualsevol de les activitats trobareu, en primer lloc, una
portada com la següent (la imatge correspon a la portada
de l'activitat "Els nombres enters"):

En
la capçalera de la portada s'indica, en l'extrem esquerre,
el nom de l'activitat i, en l'extrem dret, de quin tipus d'activitat
es tracta.
Dins
de la portada es troben els enllaços següents:
- L'activitat
pels alumnes; en aquest cas amb la indicació "quadern
virtual "
- La "guia
didàctica" pels docents en la qual s'especifiquen
les aplicacions didàctiques, la forma d'organitzar
els alumnes, els objectius i continguts, les competències
bàsiques en TIC que es treballen, els coneixements
previs i la temporització proposada.
També
trobareu, dins de la portada, una imatge representativa de l'activitat,
la indicació de l'autor i la data de la darrera actualització.
Totes les
activitats tenen, a la portada, l'enllaç a la corresponent
guia didàctica. A la imatge següent podeu veure
com apareixeria la guia didàctica de l'activitat "Genètica".

La
capçalera de la guia didàctica és la mateixa
que la corresponent a la portada de l'activitat, seguida d'un
menú de navegació similar al descrit en l'apartat
anterior.
Dins
de la guia didàctica trobareu un menú del contingut
de la mateixa.
3 5
|