LES VIES DE RECLAMACIÓ

 

1-               Digues si són certes o no les següents afirmacions:

a-                 les denúncies i les reclamacions poden iniciar una inspecció

b-                les denúncies comuniquen a la inspecció infraccions més greus que les reclamacions

c-                 la denúncia és una acció de defensa dels interessos particulars

d-                tots els establiments oberts al públic han de tenir fulls de reclamació/denúncia

e-        l’Administració està dispensada de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels administrats

f-                   en el cas d’empreses que venen per Internet a la mateixa pàgina web ha d’existir un enllaç per poder descarregar els fulls de reclamació/denúncia

g-                 les instruccions per omplir els fulls de reclamació/denúncia han de estar impreses en les tres còpies

h-                 les instruccions per omplir els fulls de reclamació/denúncia han de estar impreses en la còpia en català

i-                  l’empresari pot negar-se a lliurar els fulls de reclamació/denúncia a qui no hagi comprat a l’establiment

j-                   els fulls de reclamació/denúncia són gratuïts

 

2-               Per què es necessari que el consumidor ompli el full en el mateix establiment?. L’ha d’omplir en la seva totalitat?.

 

3-               Fes un esquema determinant com es tramiten els fulls de reclamació/denúncia.

 

4-               Els fulls de reclamació/denúncia poden anar acompanyats de la documentació necessària per a provar els fets al·legats. Originals o fotocòpies?.

 

5-               En relació als fulls de reclamació/denúncia la Llei 1/1990 tipifica cinc infraccions. Quines?.

           a-

           b-

           c-

           d-

           e-

 

6-                Digues si són certes o no les següents afirmacions:

a-                 les consultes es resolen sempre oralment

b-                una queixa mai pot ser l’inici d’una inspecció

c-                 les queixes donen informació a l’Administració

d-                 mediador i àrbitre són imparcials

e-                 els serveis d’atenció al consumidor són voluntaris

f-                   el 012 tant sols atén consultes relacionades amb el consum

g-                 el Síndic de Greuges fa recomanacions a tot tipus d’empreses

h-                les empreses no adherides al sistema arbitral no poden acceptar la  mediació o l’arbitratge  proposat  pel consumidor

i-                  les empreses poden proposar l’arbitratge al consumidor

 

7-               Fes un petit esquema determinant el que fa l’Administració quan rep el full de reclamació/denúncia.

 

8-       Llegeix el casos concrets que apareixen al següent enllaç:

 

http://www10.gencat.net/sac/AppJava/servei_fitxa.jsp?codi=10027

 

 Per què en alguns casos parla de denúncia i en altres de reclamació?. 

 

 

 tornar al tema