|
||
LES VIES DE RECLAMACIÓ |
||
1- Digues si són certes o no les següents afirmacions: a- les denúncies i les reclamacions poden iniciar una inspecció b- les denúncies comuniquen a la inspecció infraccions més greus que les reclamacions c- la denúncia és una acció de defensa dels interessos particulars d- tots els establiments oberts al públic han de tenir fulls de reclamació/denúncia e- l’Administració està dispensada de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels administrats f- en el cas d’empreses que venen per Internet a la mateixa pàgina web ha d’existir un enllaç per poder descarregar els fulls de reclamació/denúncia g- les instruccions per omplir els fulls de reclamació/denúncia han de estar impreses en les tres còpies h- les instruccions per omplir els fulls de reclamació/denúncia han de estar impreses en la còpia en català i- l’empresari pot negar-se a lliurar els fulls de reclamació/denúncia a qui no hagi comprat a l’establiment j- els fulls de reclamació/denúncia són gratuïts
2- Per què es necessari que el consumidor ompli el full en el mateix establiment?. L’ha d’omplir en la seva totalitat?.
3- Fes un esquema determinant com es tramiten els fulls de reclamació/denúncia.
4- Els fulls de reclamació/denúncia poden anar acompanyats de la documentació necessària per a provar els fets al·legats. Originals o fotocòpies?.
5- En relació als fulls de reclamació/denúncia la Llei 1/1990 tipifica cinc infraccions. Quines?. a- b- c- d- e-
6- Digues si són certes o no les següents afirmacions: a- les consultes es resolen sempre oralment b- una queixa mai pot ser l’inici d’una inspecció c- les queixes donen informació a l’Administració d- mediador i àrbitre són imparcials e- els serveis d’atenció al consumidor són voluntaris f- el 012 tant sols atén consultes relacionades amb el consum g- el Síndic de Greuges fa recomanacions a tot tipus d’empreses h- les empreses no adherides al sistema arbitral no poden acceptar la mediació o l’arbitratge proposat pel consumidor i- les empreses poden proposar l’arbitratge al consumidor
7- Fes un petit esquema determinant el que fa l’Administració quan rep el full de reclamació/denúncia.
8- Llegeix el casos concrets que apareixen al següent enllaç:
http://www10.gencat.net/sac/AppJava/servei_fitxa.jsp?codi=10027
Per què en alguns casos parla de denúncia i en altres de reclamació?.
|