CURS TIC (ITC) - SISENA SESSIÓ. DISSENY i EDICIÓ DE PÀGINES WEB
CURS TIC
Transmetre les pàgines web al servidor perquè siguin accessibles des de qualsevol ordinador connectat a Internet. Pràctica F

Però no podrem anomenar-les així, fins que les haureu publicat a la Web del Centre, a la personal...,de manera que siguin accessibles des de la gran xarxa. On les publicareu és decisió vostra, però la majoria de cops haureu de fer servir una aplicació que us doni accés al servidor WEB.

Existeixen molts programes per fer-ho. En aquesta pàgina podreu veure com es fa des de dos programes,. El Dreamweaver i el WS_LE 5.08, però amb imaginació i cura podreu fer-ho des d’altres.

Fins ara només hem vist com dissenyar activitats d'ensenyament- aprenentatge basades en internet.
PUBLICAR A LA WEB DEL CENTRE AMB EL DREAMWEAVER.
En pràctiques anteriors vàrem definir i crear un “Site” (Sitio) i, és aquest el que emparem per publicar els vostres continguts a la WEB del centre. Fem un petit repàs,? El primer que farem és obrir el Dreamweaver, seleccionarem el menú Sitio | Sitio nuevo. Una altre camí per fer el mateix és: menú Sitio | Definir sitios i tot seguit cliceu el botó Nuevo.

La primera la categoria correspon a Datos locales. A la casella Nombre del sitio escriureu un nom pel lloc ( quelcom que indentifiqueu de manera rapida, en aquest cas posem Pàgina Personal a l'IES Ronda, però podrieu dir-li WEBRONDA, etc.).

A la casella Carpeta raíz local indicareu el nom de la carpeta on teniu els arxius de la vostra pàgina personal ( indiqueu la carpeta on teniu la imatge real del que voleu tenir al Servidor WEB, a l'exemple la carpeta es diu webronda ).

A la casella Dirección HTTP: escriureu el que podeu observar a la imatge. ( En el cas de que fos la pàgina d'un alumne possarieu, http://www.iesronda.org/alumne/jsentis/ ).

Tot seguit situeu-vos a la categoria Datos remotos i seleccioneu el tipus d'accès ( Acceso ) FTP

Tot seguit es desplegaran altres caselles que haureu d'omplir. A la casella Servidor FTP: posareu el que teniu a la imatge.

A la casella Directorio del Servidor: escriureu /public_html/

Aquesta és la carpeta que contindrà la vostra pàgina WEB a www.iesronda.org. ( El primer cop que us connecteu si no teniu creada aquesta carpeta us haureu de connectar posant només una /, tot seguit creareu la carpeta i us desconnectareu i seguireu el pas indicat anteriorment).

A la casella Conectar heu d'escriure el vostre identificador (la vostra adreça electrònica sense @bustia.iesronda.org). Noteu que la casella Contraseña: esta buida. Cada cop que us connectareu l'haureu d'escriure. I el que sembla un absurd (una mica de feina extra) haurà augmentat la seguretat. Difícilment algú podrà trobar una contrasenya que el sistema mai a enregistrat.

Deixeu la resta de caselles buides i feu clic en Aceptar. Apareixerà la següent finestra.
El Sitio ja està configurat. Per connectar-se, haureu d'anar al menú Sitio | Conectar o prémer el botó Conecta al Servidor remoto de la barra d'eines.
Ja podem passar fitxer des de la Carpeta local al Sitio Remoto (Servidor WEB de la nostra pàgina personal). No més cal pitjar el botó del sentit de la transferència.

PUBLICAR A LA WEB DEL CENTRE AMB EL WS_LE 5.08.
El primer que haureu de fer és instal·lar el programa. Al següent enllaç podeu trobar una versió de prova. Seguiu els passos llegint atentament les indicacions i el tindreu actiu de manera immediata.
Donwload HERE  WS_LE 5.08
Obriu el programa. Tot seguit el configurarem.(No cal estar connectats a internet per fer-ho).

El primer cop que l'executeu obre un quadre de diàleg anomenat Propiedades de Session on podreu veure uns valors predeterminats pe la aplicació que haureu de personalitzar. Feu clic sobre el botó New i ompliu les caselles tal i com us indica el següent exemple:

A la casella Profile Name: el nom que voleu per tal d'identificar clarament el sistema remot (Servidor WEB).

A la casella User ID escriure el vostre identificador (la vostra adreça sense @bustia.iesronda.org).

De la mateixa manera que vau fer pel DreamWeaver la contrasenya (Password) es deixa en blanc per tal que el programa d'ftp la sol·liciti cada vegada. Recordeu tota seguratat es poca.

Tot seguit premeu la pestanya Startup i ompliu la casella Initial Remote Site Folder, que indica el lloc de destí dels vostres fitxers, com apareix a la imatge.

Recordeu el que vau fer amb el DreamWeaver el primer cop que us vau connectar, aquí haureu de fer el mateix.

tot seguit feu clic sobre el botó Aceptar per desar el perfil que heu creat.

Us apareixerà una finestra demanant-vos la contrasenya. Com encara no heu acabat de configurar del tot el programa, feu clic sobre el botó Cancel.

A continuació feu clic sobre el botó Options, situat a la part inferior de la finestra, i configureu l'apartat Session seguint l'exemple de la següent imatge:
L'opció de forçar les minúscules (Force Lowercase Remote Names) és útil si us heu assegurat que totes les referències a pàgines i imatges estan en minúscules. ( Recordeu els problemes que poden ocasionar els noms de més de vuit caràcters o amb majúscules)

Tot seguit pitgeu la pestanya Session (cont'd), marqueu l'opció Binary si no la teniu activada i feu un clic sobre el botó Aceptar.

Difícil? Donc ja hem acabat. El programa està correctament configurat i ja podrieu transferir els vostres fitxers al servidor WEB.

Clar que abans us haureu de connectar a Internet. Feu un clic al botó Connect, poseu la vostra contrasenya i feu un clic en Aceptar.

NOTA: El servidor WEB de l'IES Ronda tallarà la connexió al programa després d'un temps d'innactivitat. Si intenteu una transferència de fitxers després d'aquest temps, el programa us donarà un error. No passa res, premeu el botó Close per tancar la sessió i tot seguit torneu-vos a connectar prement el botó Connect. Escriviu la vostra contrasenya i feu un clic a sobre d'Aceptar.