Taller
realitzat a l'aula d'informàtica en unes 6 sessions pels i les alumnes
del CEIP Floresta de Sabadell. Aprenen a utilitzar la càmera digital
i l'escàner, i utilitzen internet i diferents programes informàtics
de tractament de la imatge. Es responsabilitzen del seu treball partint del
seus sentiments cap a objectes i imatges. Veuen la imatge en moviment com la
construcció de fotogrames a partir d'una imatge inicial i una imatge
final que ha estat notablement modificada.
PROCÉS RESUMIT:
1. Capturar Imatge (Fotografia, Dibuix, o Objecte) a través de:
- Escàner
- Càmera Digital
- Internet
2. Tractament de la Imatge amb tècniques com Puntillisme, Mosaic, Pintura, Dibuix, Joc de colors, amb paper vegetal, Altres...
- Paint Shop Pro
- KidPix
- Morpheus
3. Imatge final: Fer la trancisió, afegir un breu text per contextualitzar-la i compartir-la.
- Animation Shop
- Dreamweaver
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
- Emprar tècniques
i aparells senzills per obtenir informacions procedents de l'entorn social i
físic, i utilitzar, si escau, els instruments i recursos de la tecnologia
de la informació per emmagatzemar-les, recuperar-les, processar-les i
presentar-les.
- Operar amb els elements del llenguatge visual i plàstic: línia,
superfície, color, textura, volum, espai, grandària, proporció,
relació, ritme, simetria, compensació de masses, moviment, a fi
de combinar-los significativament tot realitzant una composició.
- Aplicar les respostes plàstiques més adequades per expressar-se
amb diferents materials i tècniques segons el propi gust i estil personal.
- Utilitzar els llenguatges verbal, visual i simbòlic per a descriure,
representar i comunicar situacions i experiències reals o simulades i
interpretar-les.
- Transformar models geomètrics per obtenir-ne de nous, conservant unes
característiques (perímetre, àrea, volum, forma...) i variant-ne
d'altres.
- Conèixer les eines de capturadors, processadors d'imatges, generadors
de fotogrames i altres eines informàtiques i aprendre a compartir el
seu ús.
- Mostrar una actitud analítica respecte de la lectura de la imatge i
la seva incidència en els mitjans de comunicació.
- Fomentar l'educació en valors i l'autoestima a través de la
valoració de les seves propostes i el seu treball.
- Manifestar hàbits d'observació, atenció i pulcritud,
com també respecte envers les obres pròpies i les de les altres
persones.
Jordi Jubany i Vila, Coordinador d'Informàtica.