Tranvía
Els tranvías son trens lleugers de superfície que circulan en àreas urbanas, en els pròpis carrers, sense separació del que queda de vía ni senda o sector reservat. En alguns casos la vía ferrea del tranvía pot estar recoberta d'herba, fican-se més en el paisatge urbá.Els primers tranvías eren transportat per terra per cavalls o mules(tradició animal) que podían arrastrar més pes garcies a la característica básica que va posivilitar el desembolupament del transport per ferrocarril : el baix coeficient de fregament entre rails y roda. Actualment i desde fa molt temps són de tracció elèctrica.
CREMALLERA Es un tren especiaitzat per pujar adalt de les muntanyes. Per a dins es tot ple de butaques i seients. La cabina del conductor es la mateixa que el vagó. Va tot unit. S'anomena així perque la via es com una cremallera oberta que quan pasa el tren es veu tancada.
Es denomina ferrocarril de cremallera a tot tipus particular de farrocarrils que basa el eu funcionament en l'ntrellaçat mecánic amb la via per mitjá d'un tercer rail o cremallera. La disposició mencionada permateix que sigui utilitzat en zones de grans pendents, en les quals el funcionament per adherencia entre carrils y rodes no sería possible.
AVE En un ave hi ha: Cafetería, venda d'articles a bord, telèfons, quatre canals de música, pasatemps per a nens, video, facilitats para minusvàlids, lavavo per bebés, restauració, accès a les sales clubAve, prensa diaria i revistes de paisatges, aparcament i servei de bar al seient.
Electrotrenes serie 444-500 Electrotrén serie 444 Mínima formada por un coche motor y remolque con cabina: M-Rc.
TALGO 350 Locomotora eléctrica fabricada por Talgo en colabración
con Adtranz compuesta por dos cabezas motrices y de un máximo de
12 coches de pasajeros. En su estreno en la línea del Ave Madrid
- Sevilla en el año 2000 alcanzó una velocidad máxima
de 340 km/h, velocidad que fue superada en marzo de 2001 con 359 km/h
Cajas: Ligeras, estancas y resistentes a los cambios de presión
en los túneles y en los cruzamientos. Muy bajo peso por plaza.
Hay instaladas10 filas de asientos, con una aceptable separación
de 930 mm., o 9 filas con 1030 mm. de paso. En esta nueva serie se ofrecen
coches normales de butacas en clase Preferente y Turista, Cafetería,
y un nuevo modelo de coche con dimensiones e instalaciones preparadas
para viajeros en sillas de ruedas.
|