PROCÉS |
|
ACTIVITAT1.-
Heu de fer grups de tres companys/es. ACTIVITAT2.- Trieu els següents rols: ·
Redactor ·
Investigador ·
Coordinador ACTIVITAT 3.- El redactor:
llegirà en veu alta el primer capítol i la resta escoltarà. Si cal es farà
una segona lectura. http://www.xtec.es/cgi/mediateca_crp?NU=MP014805&CRP= http://www.osona.com/Infos2004/laiakarrouch.htm http://www.bibgirona.net/salt/glij/planes/narrativa_juv.htm ACTIVITAT 4.- L’investigador:
buscarà al diccionari les paraules que no s’entenguin i la biografia de
l’autora per poder preparà l’entrevista el dia que ens visiti. http://www.xtec.net/~cbarba1/satibadia/entrevista.htm http://www.ub.es/slc/ffll/apren/vincle3.htm http://www.grec.cat/cgibin/escolx.pgm http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm ACTIVITAT 5.- El
coordinador: pensarà algunes preguntes a fer una entrevista
a l’autora i després les posarà en comú en tot el grup. http://www.xtec.net/~cbarba1/satibadia/entredista.htm http://www.monografias.com/trabajos12/recoldat/recoldat.shtml#entrev http://html.rincondelvago.com/entrevista_3.html ACTIVITAT 6.- Entre tots tres fareu un mapa mental
sobre la lectura: “Què sabeu de la lectura?”: tècniques de lectura, la veu,
l’entonació, comprensió, etc. ACTIVITAT 7.- El redactor
pensarà un petit diàleg per a fer una petita representació, semblant al
comiat del llibre: De Nador a Vic. Després entre tots el redactareu. Vegeu un
exemple: AMIGA HAKIMA:
-Laila, Laila! És veritat que marxes a Hispània? LAILA:
-Doncs, sí. AMIGA HAKIMA:
- Tornaràs? Quan tornaràs? LAILA: -No
ho sé, Hakima. Allà a Hispània hi estaré molt bé. Tindré tot allò que vulgui. MARE: -(Estava
fent el pa per endur-nos)- Laila! Vés a buscar aigua, a la gerra, si us plau! LAILA: -Ara hi vaig, mare. ÀVIA: Us
heu d’afanyar que fareu tard! AVI:
-Vaig a plegar les eines! TIET SAÏD: -Ja
sóc aquí! LAILA: -Marxem
amb el cotxe del tiet Saïd? MARE: -
Sí, Laila. ÀVIA: Ens
hem d’acomiadar. Estic molt trista. (No parava de plorar) AVI:
-Vinga que arribareu tard a l’aeroport. (Amb els ulls plorosos) TIET SAÏD: -Us
espero al cotxe. Tots ens abracem un per un i
després tots plegats, ens diem adéu amb les mans. Marxen tots amb el cotxe del
tiet Saïd. ACTIVITAT 8.-
L’investigador buscarà una melodia per a una cançó
de comiat i després ensenyar-la als seus companys/es per tocar amb diferents
acompanyaments d’instruments. A
Internet podem trobar diferents tipus d’arxius de música: Els més
coneguts són els MP3, MIDI i RA. Els MP3
són arxius comprimits i fa falta un programa especial per reproduir-los, com
ara el Win Amp Els MIDI són arxius on momés hi ha música sintetitzada;
els podeu reproduir amb els programes instal·lats a l’ordinador. I els RA són arxius als quals cal un programa anomenat RealAudio per reproduir-los. En
aquestes adreces trobareu diversos arxius de música. Escolteu-ne uns quants! http://membres.lycos.fr/catalunya/real.htm
http://www.catalunyarock.com/mp3.php
http://www.guadall.com/mp3catala/
ACTIVITAT 9.- El
coordinador farà dos itineraris per anar amb cotxe de Nador
a ...Sant Feliu, un de llarg i un de més curt, calculant els quilòmetres, la
benzina utilitzada, el preu del viatge i el temps que es tardarà en realitzar
els dos itineraris. http://www.viamichelin.es/viamichelin/esp/tpl/hme/MaHomePage.htm http://www.mobiauto.com/trip/mobiauto.nsf/carreteras?OpenForm&lang=2 ACTIVITAT 10.- Tots i totes farem una sortida a l’entorn
proper natural de Sant Feliu, al Parc Natural de Collserola, per conèixer la
zona propera on estàs actualment i per després comparar-lo amb l’entorn
natural de Nador (Marroc) que ens descriu el llibre. ACTIVITAT 11.- Entre tots/es tres membres del grup
fareu:
La construcció d’una maqueta de la
casa de la Laila a Nador que ens descriu en el llibre. Podeu utilitzar
plastilina, fustes, colors, pintures, etc.
Preparar la representació teatral del
comiat de la Laila de Nador.
Fer un pannell didàctic o mural sobre
la sortida al entorn natural del Collserola i l’entorn natural de Nador
(Marroc) amb dibuixos i fotografies dels entorns, que podràs buscar algunes
als cercadors d’Internet. http://es.altavista.com ACTIVITAT12.- Individualment cada membre del grup haurà
de fer el seu propi mapa mental i portfoli de l’activitat: Primer Capítol: De
Nador a Vic. Mireu l’annex 1 i completeu el mapa mental. PER A FER EL PORTFOLI: Heu de tenir en compte aquest
tres apartats:
COMENCEM...! |