Una Cacera del Tresor adreçada a la tutoria de secundària Creada per Núria Alart (nalart@xtec.cat) 2008 Introducció | Preguntes | La gran pregunta | Recursos d'Internet L'objectiu d'aquestes sessions de dinàmiques de grup aplicades a l'aula, és iniciar i familiaritzar als alumnes amb una àmplia tria de dinàmiques de grup, per tal que una agrupació humana esdevingui un grup cohesionat i operatiu. L'intercanvi entre els alumnes afavoreix la cooperació mútua, tots i totes ensenyen, cadascú pot aprendre de l'altre. LES ETAPES DE LA DINÀMICA DE GRUPS SÓN:
1. ETAPA DE DESCOBRIR O
PRESENTAR-SE: Coneixement mutu dels integrants del grup.
2.2.
ETAPA DE CONFIAR: crear entre els integrants dels grup un clima de
confiança.
3.3.
ETAPA DE COL·LABORAR: tècniques que afavoreixin la cooperació del grup.
4.4.
ETAPA D’ESTRUCTURAR: per a establir una bona organització del grup.
La metodologia consistirà en la realització pràctica d'aquestes dinàmiques de CONFIAR
Heu de fer un grup de quatre o cinc alumnes per a preparar algunes dinàmiques de grup de presentació, per tal d'esdevenir un grup cohesionat i operatiu. ( Consulteu els recursos d'Internet on hi ha tres dinàmiques a fer) 1. Quines d'aquestes dinàmiques serviran per assolir una etapa de confiar dins d'un grup? 2. Trieu una dinàmica de confiar per tal de poder fer a la classe i ensenyar a la resta del gran grup. 3. Podeu posar-vos d'acord entre tots i totes de fer una dinàmica de confiar? 4. Com us heu sentit fent aquesta dinàmica entre tots i totes? La
gran pregunta
Les dinàmiques de grup tenen en compte totes les intel·ligències. Són propostes que apunten a un pensament actiu més que passiu, on tot allò que s’aprèn, no està d’una forma estàtica lineal, sinó que es manifesta de diferents maneres: auditivament, amb moviment i visualment. També s’han de tenir en compte les relacions lògiques, lingüístiques, la relació amb la natura, amb si mateix i amb els altres. "APRENEM FENT". "La educación no es un asunto de narrar y escuchar sino un proceso activo de construcción.... " (John Dewey) |