El carrilet d'Olot a Girona es va
inaugurar en la seva totalitat el 14 de novembre del 1911, però
havia començat a funcionar parcialment des de molt abans. El 1895
es va inaugurar el tram de Salt a Amer. El 1898 va arribar a Girona. El
1900 arribava a Les Planes d'Hostoles i dos anys més tard assolia
Sant Feliu de Pallerols.
El tren inaugural que portava les
autoritats va arribar a Olot amb moltes hores de retard, perquè
la màquina exploradora havia descarrilat.
El 1926 van arribar 4 noves locomotores
fetes a la maquinista Terrestre i Marítima de Barcelona.
El 1927 va viatjar-hi S.M. Alfons
XIII, qui va felicitar els treballadors de la companyia pel bon servei
que prestava.
El 1946 es va produir l'accident
més important quan un comboi va caure al riu Ter al Pas dels Gegants
(Bescanó)
El 1959 van arriban dos automotors
que modernitzaren la línia i van incrementar el nombre de viatgers.
Un comboi de passatgers
al pont de la riera d'Osor
L'estació d'Amer amb un encreuament d'un automotor
i un tren de vapor
Font: Postal d'Eurofer
- Amics del Ferrocarril
Foto: Ramon Torrent i Panosa
El 1963 la línia va passar
a Ferrocarriles de Vía Estrecha (FEVE)
Vegeu els horaris
del 1968.
L'any 1969 es va produir el tancament
de la línia.