PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Mapes conceptuals | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NIVELL: 3r d'ESO (aquest és el grup més adient per treballar amb aquesta tècnica d'estudis però es pot treballar amb d'altres nivells) RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet. METODOLOGIA: La realització de mapes conceptuals és una eina bàsica que tot alumne ha de dominar per aprendre a aprendre, per tant aquesta activitat està recomanada per qualsevol nivell de l'ESO però en especial és recomenable començar a 3r. d'ESO. L'activitat la pot fer l'alumne de manera autònoma, amb una breu explicació inicial sobre el que es farà a l'aula d'informàtica ja seria suficient, posteriorment es tria un parell d'alumnes per corregir l'activitat a la pissarra. Aquí és important que l'alumne reflexioni i vegi les avantatges d'aquest sistema. TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50 minuts. ESPAI: Aula d'informàtica i si no dóna temps fins i tot a casa del propi alumne. AVALUACIÓ: A aquesta activitat és més important ensenyar i estimular als alumnes en aquesta tècnica que la pròpia avaluació. De totes maneres es pot valorar amb la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.
ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||