ASPECTES PER A LA CORRECCIÓ DE LA LLENGUA ESCRITA QUE CAL APRENDRE I RECORDAR
N. |
Nivell |
Tipologia |
Descriptor |
Norma |
Exemple |
||
1 |
1 |
FORMES VERBALS |
infinitius amb - r |
No s'ha de confondre la 3a. persona del singular del pretèrit perfet amb els infinitius encara que tinguin la mateixa pronunciació |
Ell pensà que ho tenia tot solucionat Pensar és necessari per aprendre |
||
2 |
1 |
FORMES VERBALS |
gerundis acabats en -nt |
Els gerundis sempre acaben amb aquesta terminació : -nt |
marxant, cantant, sortint, patint, llegint ... |
||
3 |
1 |
FORMES VERBALS |
infinitiu per formar el pret. perf. perifràstic |
El pretèrit perfet perifràstic es construeix amb el verb anar més una forma amb infinitiu |
Vaig pensar que vindries |
||
4 |
1 |
ACCENT GRÀFIC |
Accent diacrític en formes del verb ser |
La paraula "és" s'accentua per diferenciar-se del pronom "es". La paraula "són" s'accentua per diferenciar-se del substantiu "son" |
-És un bon noi / Es va enamorar d'ella -Són vint-i-quatre alumnes A la nit tinc son |
||