ASPECTES PER A LA CORRECCIÓ DE LA LLENGUA ESCRITA QUE CAL APRENDRE I RECORDAR
N. |
Nivell |
Tipologia |
Descriptor |
Norma |
Exemple |
||
9 |
1 |
GRAFIES |
Separació de síl.labes |
A final de ratlla se separen els conjunts següents : s-s/ r-r/ i-x/ t-x/ t-g/ t-j/ l.l i, en canvi, no se separen : qu/ gu/ ny/ ll/ ig/ No s'ha de deixar cap lletra sola a final de ratlla. |
cór-rer / es-qui-rol |
||
10 |
1 |
MORFOSINTAXI |
"LO" i "ALGO" |
Aquestes dues paraules no existeixen. Cal emprar "el" o " allò" per comptes de "lo" i "quelcom" o "alguna cosa" per comptes de "algo" |
Allò més bo per a tu és la feina M'has de dir alguna cosa dimarts |
||
11 |
1 |
APÒSTROF |
L'apòstrof en els pronoms febles |
Quan dos pronoms febles entren en contacte l'apòstrof es situa tant a la dreta com sigui possible |
Se m ' acut una tonada Te'n dono un Te n'hauries d'anar |
||
12 |
2 |
APÒSTROF |
Article determinat femení davant "i" "u" |
L'article femení "la" davant de paraules que comencin per "i" o "u" àtones (també si hi ha una "h" al davant d'aquestes dues vocals) no pot apostrofar-se |
la universitat l' illa |
||