ASPECTES PER A LA CORRECCIÓ DE LA LLENGUA ESCRITA QUE CAL APRENDRE I RECORDAR
N. |
Nivell |
Tipologia |
Descriptor |
Norma |
Exemple |
||
13 |
2 |
MORFOSINTAXI |
accent del "què" |
La paraula "que" ha d'anar accentuada quan és pregunta directa o indirecta |
Què vols per dinar ?/ Vull que dinis M'agradaria saber què fan .. |
||
14 |
2 |
MORFOSINTAXI |
que /des que |
No pot utilitzar-se la forma "de que" ni la forma " des de que" |
Abans que es casessin Des que ha vingut no para |
||
15 |
2 |
FORMES VERBALS |
Dièresi en els participis |
Els infinitius i els gerundis no porten mai dièresi . En canvi sí que en porten els participis |
maleint / maleir maleït / maleïda |
||
16 |
2 |
ACCENT GRÀFIC |
Altres accents diacrítics |
Molts monosíl.labs s'accentuen per diferenciar-se d'altres que s'escriuen igual però tenen significats diferents. |
-No en vull mÉs / El mes de març -Fes-ho bé / Hi ha un be i un porc -Té , una tassa de te. -Si vols digues-li que sí -El meu nét Joan / Tinc el cotxe net -Mon germà és gran/ El món és rodó |
||