Projectes al IES Manuel Vázquez Montalbán

Els nostres projectes

Varem començar amb un crèdit variable a tercer d’ESO sobre química orgànica i hem seguit amb la part comú de química a quart d’ESO.

El nostre projecte de continuïtat consisteix en la implementació i avaluació d’una part de la matèria de química corresponent al currículum comú de 4t d’ESO i del Departament de Ciències Experimentals. Aquesta part correspondrà al estudi del canvi químic des del punt de vista del materials més emprats i podria rebre el nom de:

“Material del nostre entorn, les seves propietats físiques i químiques”

Treballem seguint el mètode científic i reforçant els conceptes científics en el laboratori, incloent l’ús de les noves tecnologies, i utilitzant una llengua estrangera, l’anglès, en totes les activitats d’ensenyament i d’aprenentatge.

Objectiu del projecte

L’experiència educativa que ens proposem implementar té com a principal objectiu la millora de la pràctica a l’aula fomentant, a través dels coneixements científics, l’ús d’una llengua estrangera en les activitats d’ensenyament i d’aprenentatge. Per aconseguir aquest objectiu estructurem el nostre projecte com a una recerca metodològica, “fent una gran aposta pels professors com a recercadors” que dissenyen, implementen i avaluen seqüències de treball per dur a terme una millora en la seva pràctica docent” (Stenhouse, 1975).

Els objectius del projecte:

1. Millorar la pràctica docent del professorat de diverses matèries del currículum que vol incorporar l’ús d’una llengua estrangera i vol integrar les tecnologies de la informació i la comunicació a l’aula.
2. Implementar metodologies que promoguin el treball col•laboratiu i avaluar la seva necessitat en el correcte desenvolupament del treball experimental.
3. Introduir nous elements de debat per reelaborar i millorar el projecte educatiu de centre.
4. Fonamentar l’ampliació de les tecnologies de la informació i la comunicació dins de la globalitat de currículum com una eina per fomentar l’autonomia del alumnat.
5. Fomentar l’ús esporàdic d’unitats i activitats realitzades en llengües estrangeres dins d’altres crèdits variables i comuns, o assignatures de batxillerat
6. Descriure el rol que pren el professorat i els tipus de rols que pren l’alumnat quan es tracten les matèries de currículum de forma integrada.
7. Detectar les habilitats i els valors que es poden promoure per aconseguir millorar les capacitats d’aprenentatge tan en conceptes, procediment com valors.
8. Tractar la divulgació científica assequible i rigorosa com a prioritària dins la nostra societat, i en tot cas no allunyada del conjunt de coneixements humanístics.
9. Seleccionar els conceptes i procediments que tenen rellevància dins del món de la ciència.
10. Fomentar la capacitat de analitzar dades recollides en diversos suports, en relació tant als processos com als resultats, i desenvolupar la capacitat d’analitzar-les des d’un punt de vista científic.