Els
nostres projectes
Varem començar amb un crèdit
variable a tercer d’ESO sobre química orgànica
i hem seguit amb la part comú de química a quart d’ESO.
El nostre projecte de continuïtat
consisteix en la implementació i avaluació d’una
part de la matèria de química corresponent al currículum
comú de 4t d’ESO i del Departament de Ciències
Experimentals. Aquesta part correspondrà al estudi del canvi
químic des del punt de vista del materials més emprats
i podria rebre el nom de:
“Material del nostre entorn, les
seves propietats físiques i químiques”
Treballem seguint el mètode científic
i reforçant els conceptes científics en el laboratori,
incloent l’ús de les noves tecnologies, i utilitzant
una llengua estrangera, l’anglès, en totes les activitats
d’ensenyament i d’aprenentatge.
Objectiu del projecte
L’experiència educativa
que ens proposem implementar té com a principal objectiu
la millora de la pràctica a l’aula fomentant, a través
dels coneixements científics, l’ús d’una
llengua estrangera en les activitats d’ensenyament i d’aprenentatge.
Per aconseguir aquest objectiu estructurem el nostre projecte com
a una recerca metodològica, “fent una gran aposta pels
professors com a recercadors” que dissenyen, implementen i
avaluen seqüències de treball per dur a terme una millora
en la seva pràctica docent” (Stenhouse, 1975).
Els objectius del projecte:
1.
Millorar la pràctica docent del professorat de diverses
matèries del currículum que vol incorporar l’ús
d’una llengua estrangera i vol integrar les tecnologies
de la informació i la comunicació a l’aula.
2. Implementar metodologies que promoguin
el treball col•laboratiu i avaluar la seva necessitat en
el correcte desenvolupament del treball experimental.
3. Introduir nous elements de debat
per reelaborar i millorar el projecte educatiu de centre.
4. Fonamentar l’ampliació
de les tecnologies de la informació i la comunicació
dins de la globalitat de currículum com una eina per fomentar
l’autonomia del alumnat.
5. Fomentar l’ús esporàdic
d’unitats i activitats realitzades en llengües estrangeres
dins d’altres crèdits variables i comuns, o assignatures
de batxillerat
6. Descriure el rol que pren el professorat
i els tipus de rols que pren l’alumnat quan es tracten les
matèries de currículum de forma integrada.
7. Detectar les habilitats i els
valors que es poden promoure per aconseguir millorar les capacitats
d’aprenentatge tan en conceptes, procediment com valors.
8. Tractar la divulgació científica
assequible i rigorosa com a prioritària dins la nostra
societat, i en tot cas no allunyada del conjunt de coneixements
humanístics.
9. Seleccionar els conceptes i procediments
que tenen rellevància dins del món de la ciència.
10. Fomentar la capacitat de analitzar
dades recollides en diversos suports, en relació tant als
processos com als resultats, i desenvolupar la capacitat d’analitzar-les
des d’un punt de vista científic.
|