Currículum |
Elements disponibles
|
|
|
|
|
|
|
|
Contingut |
|
Subcontingut |
|
xtec.cat |
edu365.cat |
xarxa Internet |
|
|
|
|
|
|
|
La
tecnologia
i el
procés
tecnologic.
Eines
i
materials
de
tecnologia
|
|
|
Reconeixement
i anàlisi d'eines i màquines pròpies de l'entorn tecnològic:
utilització, manteniment i normes de seguretat. |
|
Les
eines a l'aula de tecnologia |
Les
eines a l'aula de tecnologia |
El
treball en l'art |
|
|
|
Fitxes
de les eines de l'aula de tecnologia |
|
Dossier
d’activitats de seguretat i salut laboral |
|
|
|
Materials
per a les fitxes de les eines |
|
Vídeos
de seguretat |
|
|
|
Eines
a l'aula de tecnologia (Clic) |
|
|
|
|
|
Activitats
de tecnologia (Clic) |
|
|
|
|
|
Toquem
fusta. Arbres. Fustes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anàlisi
de les propietats i usos dels diferents materials tècnics i deducció
de les seves aplicacions a partir de l'observació i anàlisi
de diferents objectes. |
|
Els
plàstics a l'aula de tecnologia |
|
|
|
|
|
La
tecnologia, pal de paller per a l'aplicació de metodologies interactives
a l'ESO |
|
|
|
. |
|
Activitats
a l'aula de tecnologia |
|
|
|
|
|
Toquem
fusta. Arbres. Utilitats. Fustes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
d'instruments de representació gràfica aplicant acotacions,
escales i sistemes de representació normalitzats per representar
objectes. |
|
|
Unitats
de mesura. Problemes. |
"Laboratorio
virtual. Sistema diédrico" |
|
|
|
La
tecnologia, pal de paller per a l'aplicació de metodologies interactives
a l'ESO. |
|
"Vistas"
(MEC) |
|
|
|
Vistes
i supervistes |
|
"Piezas.
180 Diseños para dibujo técnico". |
|
|
|
|
|
|
|
Valoració
de la necessitat de fer un ús responsable dels materials contemplant
el seu possible estalvi, reutilització i reciclatge |
|
La
tecnologia, pal de paller per a l'aplicació de metodologies interactives
a l'ESO. |
|
"Aprovechar
tetrabrikcs para realizar recipientes" |
|
|
|
|
|
|
|
Valoració
de la necessitat d'utilitzar les eines i tècniques adients per treballar
amb cada material seguint les normes de seguretat. |
|
La
tecnologia, pal de paller per a l'aplicació de metodologies interactives
a l'ESO. |
|
|
|
|
|
Les
eines a l'aula de tecnologia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny
i
construcció
d'objectes |
|
|
Disseny
i construcció d'un objecte senzill amb els materials i les eines
adients aplicant els sistemes de representació tractats |
|
Activitats
a l'aula de tecnologia. |
|
"Tipos
de puntas" |
|
|
|
Construcció
d'un porta revistes de fusta |
|
"Construya
una torre de CD's" |
|
|
|
La
tecnologia, pal de paller per a l'aplicació de metodologies interactives
a l'ESO. |
|
"Como
construir un semillero" |
|
|
|
|
|
"Realitzar
de un marco de fotografies con cartón" |
|
|
|
|
|
|
|
Observació
d'objectes quotidians i de construccions simples per tal d'identificar
els seus elements estructurals i els esforços a les que estan sotmeses. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny
i construcció d'estructures senzilles aplicades a un objecte per
millorar la seva resistència als esforços. |
|
Activitats
a l'aula de tecnologia. |
|
"El
poder del triángulo". |
|
|
|
|
|
|
|
Disseny
i construcció de circuits elèctrics bàsics aplicats
a objectes de construcció pròpia |
|
El
Taller del mamut. |
|
|
|
|
|
Activitats
a l'aula de tecnologia. |
|
|
|
|
|
Electricitat.
R. Josa |
|
|
|
|
|
L'electricitat.
Interactiu. R. Josa |
|
|
|
|
|
|
Què
és necessita per muntar un circuit elèctric? |
|
|
|
|
|
Circuits
per encendre i apagar una bombeta |
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
de simuladors per a la comprovació del funcionament de circuits
elèctrics |
|
|
|
RC.
SIM. Simulador de circuits elèctrics resistius |
|
|
|
|
|
QUCS.
Simulador de circuits elèctrics |
|
|
|
|
|
Crococlips
Elementary. Simulador de circuits elèctrics (I) |
|
|
|
|
|
Crococlips
Elementary. Simulador de circuits elèctrics (II) |
|
|
|
|
|
Crococlips
Elementary. Simulador de circuits elèctrics (III) |
|
|
|
|
|
Crococlips
Elementary. Simulador de circuits elèctrics (IV) |
|
|
|
|
|
Ohm
Zone |
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
de simuladors d'estructures per determinar, a nivell bàsic, esforços
i estabilitat |
|
|
Pot
ser resistent una estructura lleugera? |
|
|
|
|
|
|
Joc
simulador d'estructures (I) |
|
|
|
|
|
Joc
simulador d'estructures (II) |
|
|
|
|
|
|
|
LesTIC
com eina
per
a la
integració
i la
comunicació
de la
informació |
|
|
Utilització,
funcionament i anàlisi dels diferents dispositius TIC que aporten
o recullen informació mitjançant l'ordinador: càmeres,
dispositius de memòria, PDAs, telèfons mòbils i interconnexió
entre ordinadors. |
|
|
Sistema
informàtic. Maquinari |
|
|
|
|
|
El
sistema informàtic. Programari |
|
|
|
|
|
El
sistema informàtic. Clic |
|
|
|
|
|
Informàtica
1r d'ESO. Clic |
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
dels sistemes operatius per a emmagatzemar, organitzar i recuperar informació
de suports físics o virtuals. |
|
|
Programari
lliure: Idees i conceptes |
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
de programes per a la creació, edició, millora i presentació
de la documentació i els treballs elaborats. |
|
El
processador de textos |
|
|
|
|
|
Integració
de textos, gràfics, imatges i sons en documents multimèdia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|