|
Currículum
|
|
Elements disponibles |
|
|
|
|
|
|
|
Contingut |
|
Subcontingut |
|
xtec.cat |
edu365.cat |
xarxa
Internet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reconeixement
de la funció dels elements d'un circuit elèctric i de la
seva simbologia: generadors, conductors, receptors i aparells de comandament |
|
L’energia
solar i l’atmosfera |
La
llei d’Ohm |
El
camino de la electricidad |
|
|
|
Instal·lacions
elèctriques. Mòduls 1 i 2 |
Resistències
i circuits bàsics |
Tipos
de pilas |
|
|
|
|
|
|
|
Caracterització
del corrent elèctric altern i continu. Identificació dels
efectes del corrent elèctric: llum, calor, moviment, magnetisme. |
|
Com
es genera una ona alterna sinusoïdal? |
Com
funcionen les coses |
Ley
de Ohm |
|
|
|
Freqüència
i amplitud en una ona sinusoïdal |
La
llei d'Ohm |
|
|
|
|
La
electricidad y el magnetismo |
Electroimants |
|
|
|
|
Electromagnetisme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anàlisis
dels principals processos de generació d'electricitat a partir de
diferents fonts d'energia. Valoració de la utilització d'energies
renovables per a la generació d'electricitat. Reconeixement experimental
de motors elèctrics. |
|
La
producció d’electricitat |
|
La
força del vent |
|
|
|
Activitats
d’energies alternatives |
|
Energía
a partir del carbón |
|
|
|
|
|
Efecto
invernadero |
|
|
|
|
|
Energia
nuclear |
|
|
|
|
|
Fuentes
de energía renovable |
|
|
|
|
|
Energía
solar |
|
|
|
|
|
Centrales
solares de torre |
|
|
|
|
|
Energía
geotermal |
|
|
|
|
|
Energía
eólica |
|
|
|
|
|
Energía
minieólica |
|
|
|
|
|
Energía
hidráulica |
|
|
|
|
|
|
|
Mesura
de les magnituds elèctriques bàsiques en un circuit: tensió
elèctrica, intensitat i resistència. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny
i construcció de circuits elèctrics senzills amb elements
físics per donar resposta a les necessitats de l'habitatge i altres
entorns, i amb programes de simulació per estudiar els efectes produïts
pels canvis d'algunes de les variables. |
|
Instal·lacions
elèctriques. Mòdul 3 |
Instal·lació
elèctrica de l’habitatge |
Instalaciones
eléctricas domésticas |
|
|
|
Circuits
elèctrics |
|
El
interruptor diferencial |
|
|
|
|
|
|
|
Processos
i
transformacions
tecnològiques
en la
vida
quotidiana |
|
|
Caracterització
de l'obtenció de les matèries primeres. |
|
Plàstics
a l’aula de tecnologia |
|
Gas
i petroli. MNACTEC |
|
|
|
La
madera |
|
Toquem
fusta! |
|
|
|
Primeres
matèries i materials |
|
Los
plásticos |
|
|
|
|
|
Los
metales |
|
|
|
|
|
Qué
es el carbón? |
|
|
|
|
|
|
|
Reconeixement
de la transformació industrial de la matèries primeres en
productes elaborats. Identificació de tècniques utilitzades
en els processos de transformació de productes elaborats. |
|
La
madera y sus derivados |
|
The
Blast Furnace (L’alt forn) |
|
|
|
Els
materials |
|
Alt
forn |
|
|
|
|
|
Procés
Bessemer |
|
|
|
|
|
|
|
|
Identificació
d'accions relacionades amb la comercialització de productes: embalatge,
etiquetatge, manipulació i transport. Valoració del consum
responsable. |
|
Activitats
econòmiques. El sector primari |
|
Embalatge |
|
|
|
|
|
L’etiquetatge |
|
|
|
|
|
|
L’etiquetatge
dels aliments |
|
|
|
|
|
L’etiquetatge
energètic |
|
|
|
|
|
|
|
|
Anàlisi
d'un procés industrial proper. |
|
Estudi
d'un procés industrial proper |
|
Un
procés tecnològic i humà, el tèxtil (mnactec) |
|
|
|
|
|
La
indústria alimentària |
|
|
|
|
|
Procés
industrial del ciment |
|
|
|
|
|
|
|
|
Contrastació
de similituds i diferències entre processos tecnològics |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoració dels canvis
en les necessitats humanes. |
|
Necessitats
humanes bàsiques |
|
|
|
|
|
Necessitats
de l’home actual |
|
|
|
|
|
Els
objectius del mil·leni |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoració de l'impacte
de la transformació de les matèries primeres en el medi. |
|
Materials,
deixalles i reciclatge |
|
Iniciació
al medi ambient |
|
|
|
|
|
|
|
L'ordinador
com a
mitjà
d'informació
i comunicació
|
|
|
Ús
d'Internet: interpretació de la seva terminologia, estructura i
funcionament. Utilització de l'ordinador com a mitjà de comunicació
individual i en grup: correu electrònic, fòrum, xat i videoconferència. |
|
Guies
d'internet |
|
Internet |
|
|
|
|
|
Correu
electrònic |
|
|
|
|
|
gmail:
el correu electrònic |
|
|
|
|
|
|
Comunicació
i interacció a la xarxa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
d'eines i aplicacions per a la cerca, descàrrega i intercanvi i
publicació d'informació. Actitud crítica i responsable
de la propietat i distribució dels programes i de la informació. |
|
|
|
Intercanvi
d'arxius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selecció
de la informació obtinguda per mitjans telemàtics tenint
en compte la seva autoria, fiabilitat i finalitat. |
|
Internet
segura |
|
Google:
cerca avançada |
|
|
|
|
|
Cercar
a Internet |
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
i gestió de recursos compartits mitjançant xarxes locals. |
|
Xarxa
i comunicacions |
|
Google
documents |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització
d'entorns virtuals d'aprenentatge |
|
|
|
Moodle
- Viquipèdia |
|
|
|
|
|
|
|
Ús dels mitjans de
presentació de la informació. Creació i exposició
de presentacions dels treballs individuals i de grup. |
|
Les
presentacions multimèdia a l'aula (Open Office) |
|
Prezi.com |
|
|
|
|
|
Penjar
presentacions a Internet |
|
Tutorial
Prezi en español |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data:
setembre 2010
tornar
materials digitals |