El passat dia 7 de maig
del 2007, a la sala d’actes del Departament d’Educació, es va realitzar
a una sessió de treball amb el tema:
Una
altra mirada a la tecnologia: Tecnologia per al desenvolupament humà.
|
Conferenciant: Agustí
Pérez Foguet, Director Acadèmic del Centre de Cooperació
al Desenvolupament de la Universitat Politècnica de Catalunya
Aquesta conferència
es va oferir en el marc del Programa de formació per a l’ensenyament
de la Tecnologia que, actualment és a la fase de formació
de les persones formadores, amb l’objectiu de donar nous elements de reflexió
per contextualitzar la concepció de Tecnologia i donar elements
per enriquir els recursos educatius per treballar les relacions entre Ciència
Tecnologia i Societat en l’àmbit de la Tecnologia.
|
Es van presentar les diferents
concepcions i indicadors que s’han anat generant per establir uns índex
sobre el confort i el grau de satisfacció de les persones, és
a dir, la qualitat de vida, els quals només tenen en compte alguns
aspectes i valoracions. D’aquí que una definició de Desenvolupament
Humà ha de tenir en compte molts factors de caràcter qualitatiu,
entre els quals l’economia, la salut i l’educació.
|
L’Organització de
les Nacions Unides pren consciència de les diferents situacions
de desigualtat en repartiment de la riquesa en el món i en l’accés
a serveis bàsics com l’aigua o l’educació, i estableix el
Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament(PNUD). Aquest programa
defineix el concepte de Desenvolupament Humà, i des del 1990 genera
un conjunt d’informes anuals per promoure accions per al desenvolupament.
L’any 2000, en la Cimera del Mil·leni, s’acorden el Objectius de
Desenvolupament del Mil·leni (ODM) per donar un nou impuls a les
accions de desenvolupament.
|
El progrés Tecnològic
té una relació directa amb la societat en què es produeix
i no té una neutralitat com sovint es defensa. És per això
que la perspectiva història aporta els elements per avaluar l’impacte
de la Ciència i la Tecnologia en la configuració de les societats.
Així, en l’informe del PNUD-2003 s’afirma que el progrés
tecnològic s’ha de posar al servei del desenvolupament humà,
per reduir les desigualtats i contribuir a la millora de les condicions
de vida arreu del planeta.
|
L’educació per al
desenvolupament, des de diferents instàncies s’ha establert, com
un dels elements de sensibilització social respecte les actituds
de comprensió de la situació de desequilibri a nivell planetari
i l’estimulació de la solidaritat i cooperació.
|
Si desitgeu més informació
envieu un e-mail: aulatec@xtec.cat |
Podeu consultar uns documents
que poden ser del vostre interès:
-
Per disposar de la presentació
de la conferència podeu connectar amb AULATEC
|
Detalls gràfics |
|
Per a qualsevol consulta relacionada
amb aquesta web podeu adreçar-vos a:
Aula
de Recursos de Tecnologia |