![]() |
|||
Informe
de la III Jornada:
El 21 de maig de 2011 es va realitzar la tercera edició de la Jornada Programa'2011 dedicada als entorns de programació i de robòtica escolar, s'adreçada als i les professionals d'educació primària i secundària interessats en l'ús didàctic dels llenguatges de programació i de la robòtica. En aquesta III jornada realitzada a la seu del Citilab, es va oferir formació, potenciar el diàleg entre docents i intercanviar experiències d'aula. Primer bloc de formació Ponència: Placa Imagina. Picaxe ara és amic d'Scratch, Linkat, Lego i Arduino. I a més, parlen en català. [+info]
Ponents: Toni Moreno. INS Garrotxa-Robolot, Joan Pellicer. INS Cendrasos- Robolot, Anna Luque . Projecte Linkat - Àrea TAC
Ponents: José García, Victor Casado. Equip Formació del Citilab, Joan Güell. Equip Des de Zero del Citilab
Ponents: Toni Ferraté. Ro-botica, Rocio Lara. Ro-botica.
Ponent: Frank Sabaté. Escola Projecte (Barcelona)
Ponent: Jordi Achón, INS Can Peixauet (S. Coloma de G.) Ponència: La simulació de fenòmens físics i biològics amb Scratch. [+info]
Presentació de diferents simulacions de fenòmens físics i biològics. Observació dels resultats, modificació dels paràmetres del model per observar els canvis els comportaments, elaboració de conclusions. Adreçat al professorat de ciències de secundària. Ponent: Joan Güell. Equip Des de Zero del Citilab
Ponents: Antoni Gomà. cesire*.creamat, Mireia López. cesire*.creamat.
Ponent: Marco A. Rodríguez. Acadèmia MARF (Mataró)
Ponent: Quim Fonoll. Àrea TAC (Departament d'Ensenyament) Els recursos que ofereix cesire*.aulatec. [+info] Descripció: Recull de recursos diversos per treballar la robòtica a les aules de tecnologia.Scratch a l'Escola Lola Anglada (Tiana). [+info] Descripció: Scratch és el medi per aconseguir l'objectiu que els mateixos alumnes es proposen: crear el seu propi videojoc. La lògica, la resolució de problemes, el treball sistemàtic, l'aprenentatge col·laboratiu i la feina realitzada amb rigor són alguns dels valors que aporta el treball fet amb Scratch.Scratch a l'Escola Sant Jordi (Mollet). [+info] Descripció: Imaginem, programem i compartim amb vosaltres. Aquest és el segon curs que a l'Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès portem a terme les activitats de programació amb Scratch amb els alumnes de 3r a 6è de Primària.Scratch a l'Escola Pia (Granollers). [+info] Descripció: Programar jugant o jugar programant? Amb l'Scratch a l'escola donem l'oportunitat a nens i nenes d'introduir-se en el món de la programació. Tot sovint, un cop donades les pautes inicials, els demanem que programin petits jocs. Però l'objectiu no és aprendre a programar ni crear jocs divertits, sinó aprendre a pensar!Scratch a l'Aula d'acollida de l'escola Sant Miquel (Deltebre). [+info] Descripció: Possibilitats de l'Scratch per a l'aprenentatge del vocabulari i frases bàsiques de la llengua catalana per a alumnat nouvingut.Grup de robòtica de La Salle. [+info] Descripció: La robòtica en el camp educatiu ha demostrat ser una eina d'alfabetització científica de gran ajuda per despertar les vocacions tecnològiques tan necessàries per la nostra societat, i també per educar en metodologies d'aprenentatge col·laboratiu.Arduino a l'Institut Lluís de Peguera (Manresa). [+info] Descripció: Programar plaques es fa difícil als alumnes doncs s'ha d'utilitzar un llenguatge similar al C. En canvi programar amb Scratch és força atractiu i de seguida obtenen resultats en utilitzar un entorn visual. La solució apareix amb S4A (Scratch for Arduino). Presentació d'una experiència a l'aula.Picaxe a l'Institut Príncep de Viana (Barcelona). [+info] Descripció: Integració de la tecnologia Picaxe en l'automatització de maquetes amb processos de domòtica, en activitats de tecnologia de quart d'ESO. La incorporació de PICs a les activitats de control a aquest nivell educatiu és una realitat assequible.Robòtica educativa a l'Escola Bogatell (Barcelona). [+info] Descripció: L'ús de la robòtica educativa en l'àmbit curricular de cicle superior de Primària. Els alumnes de 6è realitzen diferents pràctiques amb peces de LEGO per calcular i simplificar fraccions. En grups reduïts fan dos tallers de robòtica LEGO i tot aprenent a programar un robot descobreixen com calcular les rotacions i graus de gir del motor.Altres mirades. Taller de robòtica a Shanti Bhavan (Índia). [+info] Descripció: Estimulant la creativitat i l'esperit crític a través de la Robòtica i la Intel·ligència Artificial: un cas d'estudi al sud de l'Índia. El projecte de robòtica desenvolupat durant el 2009 a Shanti Bhavan, una escola rural del sud de l'Índia, girava al voltant de la idea que la creativitat ben utilitzada es pot convertir en una eina fonamental per reduir la pobresa i en un motor pel desenvolupament humà. Fan dos tallers de robòtica LEGO i tot aprenent a programar un robot descobreixen com calcular les rotacions i graus de gir del motor.Altres mirades. Utilització educativa de Scratch en entorns 3D. [+info] Descripció: Presentarem les possibilitats de Scratch en una plataforma d'aprenentatge virtual en 3D (EVL3D) portable com és OpenSIM. A partir d'objectes 3D creats dins de la plataforma. Com podem amb Scratch aplicar interacció bàsica amb aquests objectes.
Dia Mundial de l’Scratch: may 21, 2011 Podeu visitar la pàgina: Imagina de l'EDU 365 |
|||
cesire* aulatec aula de recursos de tecnologia Carrer de les Escoles, 5 Tel. 936 920 660 Fax. 935 808 878 08290 Cerdanyola del Vallès |
|||