|
|
|
InformacióLLICÈNCIES
D'ESTUDI RETRIBUÏDES.
Àrea
de Tecnologia
|
Departament d'Educació.
Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa,
a la darrera setmana de març o primera quinzena d'abril de 2006,
anuncia una convocatòria única i diferenciada per a les llicències
d'estudi retribuïdes de les modalitats A i B, adreçada al professorat
funcionari de carrera dels cossos docents i dels cossos d'inspecció. |
|
|
Voldríem
informar a tot el professorat de tecnologiades
de l'àrea de tecnologia, creiem que aquesta oportunitat de
participació obre les portes a fer treballs de recerca en l'àmbit
de l'educació tecnològica.
En aquest aspecte cal que
els docents obrin línies d'innovació, especialment en el
nostre col·lectiu, on tenim
tants bons professionals, amb grans
dosis d'imaginació i ganes de treballar i explorar nous camps
que permetin fer la nostra docència amb més qualitat.
És important que la
societat i al col·lectiu del professorat ens arribi a conèixer
millor. Que s'entengui el que fa i aprèn l'alumnat a l'àrea
de tecnologia.
Penseu que aquest camp, relativament
nou en la docència de la tecnologia a secundària, hi ha molt
a fer per tal d'aconseguir un pes més gran en l'educació
de ciutadanes i ciutadans més responsables i preparats per a un
món altament tecnificat i competitiu.
|
|
Per fer-vos una idea més
clara dels objectius de les llicències d'estudi retribuïdes
de les modalitats A i B, es bo saber que els treballs o estudis han de
tractar una de les temàtiques incloses en els àmbits següents:
-
escola inclusiva
-
currículum i innovacions
-
tecnologies de la informació
i comunicació
-
millora personal i desenvolupament
professional
-
gestió dels centres i
dels serveis educatius i educació i entorn.
|
|
També aquests treballs
o estudis han de revertir, d'una manera directa:
-
en la millora de la pràctica
docent
-
en la millora organitzativa
dels centres
-
en la innovació i la
recerca educativa
-
en l'aprofundiment dels continguts
curriculars
-
en les estratègies metodològiques
i els recursos didàctics.
A més, tots els treballs
o estudis han de fomentar els eixos transversals següents:
-
la integració de les
TIC
-
la coeducació
-
la inclusivitat
-
la cohesió social
-
la normalització lingüística
i l'ús social de la llengua catalana.
|
|
|
|
Per la seva actualitat i
importància es prioritzaran les temàtiques següents:
-
Escola inclusiva
-
Currículum i innovacions
-
Tecnologies de la informació
i de la comunicació
-
Millora personal i desenvolupament
professional
-
Gestió dels centres i
serveis educatius
-
Educació i entorn
|
|
Modalitats
Per al curs
2006-2007 es concedeixen:
-
81 llicències amb una
durada d'un curs escolar (modalitat A: treballs de recerca educativa o
desenvolupament d'estudis)
-
90 llicències amb una
durada de cinc mesos o mitja jornada (modalitat B: exclusivament per a
elaboració de materials educatius)
|
|
|
|
Podeu
consultar
|
|
|
|