Els
materials que es presenten a continuació exemplifiquen itineraris
complets de seqüències didàctiques que cobreixen el
currículum
Tecnologies de 1r d’ESO. En cada itinerari es facilita
la informació per a que el professorat pugui valorar el disseny
i estructuració de cada proposta pedagògica i disposi dels
materials de treball per a l’alumnat i els complementaris en suport digital.
Els
models d’itineraris donen opció a enfocaments diferents
per abordar la tecnologia des del marc competencial del currículum.
Totes les propostes inclouen, per tant, treball a l’aula ordinària
i el treball específic a l’aula de tecnologia, per donar rellevància
a la importància que ha de tenir l’equilibri entre el treball d’aula
ordinària i el treball manipulatiu en el qual l’alumnat ha d’experimentar
el contrast entre l’activitat de disseny i l’activitat de construcció
d’objectes.
L’equip
de professorat de cada departament de Tecnologia haurà de fer l’adaptació
dels itineraris i els elements segons les opcions de centre per adaptar-se
a la seva realitat. Per aquest motiu els materials es proporcionen encapsulats
en elements diferents per facilitar-ne el seu ús per integrar-los
en plataformes o espais virtuals d’ensenyament aprenentatge (EVEA)
En
la descripció de cada element (nucli) es donen indicacions de l’activitat
en qüestió i la seva aplicació a l’aula. Els fitxers
annexos de suport estan agrupats en un fitxer comprimit que pot contenir
diferents fitxers segons el cas. Una vegada descomprimits, les dues lletres
inicials del nom de cada fitxer informen de la destinació d’aquest:
-
MA:
Material
per a l’alumnat.
-
MC:
Material
complementari.
-
MP:
Material per al professorat.
|