Edició: Barcelonès
Any 2007

II MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DEL BARCELONÈS

Els passats dies 24, 25 i 26 de maig vam poder gaudir de la segona edició del MERCATEC - Barcelonès, en un marc idoni, el CosmoCaixa de Barcelona

Un entusiasta grup de docents de Tecnologia del Barcelonès varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea.

Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes

L'objectiu que tots, alumnes i docents poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment.

El MERCATEC és un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels alumnes.
Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença  pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. Els permet afrontar situacions de veritables reptes que son capaços de resoldre, de vegades en força èxit.

El marc del MERCATEC, permet que els propis protagonistes del seu aprenentatge, els alumnes/as puguin explicar la seva feina, que moltes vegades queda reduïda a la pròpia aula, i tan sols allí.

Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més, construir

Això explica que la tecnologia és:
saber fer coses útils
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen.
per a més informació podeu consultar la seva pàgina
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants

Relació dels:

En aquest MERCATEC, pel marc en que es va celebrar, els alumnes i docents varen gaudir de:

Taller d’electricitat

Taller de so i acústica

Planetari: catàstrofes naturals
    Sessió pels alumnes expositors

Planetari: catàstrofes còsmiques
    Sessió pels alumnes visitants
    ofert pel Cosmocaixa

lliure i gratuïta al Museu per tots els assitents
    ofert pel Cosmocaixa.

També es va realitzar la interessant exposició:
  • COL.LECCIÓ D'AUTÒMATS

• A càrrec de LLUÍS RIBAS, professor de tecnologia de l'IES Lluís Companys de Ripollet i mecànic conservador del Museu d'Autòmats del Tibidabo

Es pot veure la noticia de la realització al Diari digital: La Malla.net

Per escoltar l'informe realitzat

Persones de contacte del MERCATEC Vallès: Roser Cussó i Sílvia Miguel, coordinadores

Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims.

Gaudiu de les imatges i els  projectes... potser poden ser útils...

Per veure el reportatge fotogràfic

Si necessiteu més informació, adreçar-se als coordinadors o a l'Aula de recursos de tecnologia