|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DE LLEIDA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els passats dies 22 i 23 de març vam poder gaudir d'una nova edició del MERCATEC - Lleida, en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Lleida. L'entusiasta grup de docents de Tecnologia de les comarques de Lleida varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu que tots, alumnes i docents poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El MERCATEC és un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Va ser encantador escoltar
de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les
seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com
allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més
a més construir.
Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relació dels: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En el MERCATEC podem trobar seccions en: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Àmbit domèstic Aquest és possiblement l’àmbit més proper a tothom i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en el disseny i construcció d’un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Energia, motors i mecanismes En aquest gran grup hi trobem
màquines productores o transformadores d’energia, aplicacions d’energies
alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió
força - moviment o ginys mecànics que són fruit de
l’aplicació d’altres de més simples.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Electricitat, electrònica i control En aquest àmbit hom hi pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l’electricitat és l’eix principal del projecte. El transport, la il·luminació, el control de processos i la música són algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informàtica Dins aquest àmbit es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors, el seu disseny i funcionament. També aquells en què són element imprescindible per a la realització del projecte. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Treballs de recerca Àmbit dedicat exclusivament als treballs d'investigació realitzats per l'alumnat de batxillerat. Aquests treballs consten d’una petita investigació i poden estar emmarcats dins d’una matèria o bé ser interdisciplinaris. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persones de contacte del MERCATEC Lleida: Santi Pubill Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fullets explicatius dels treballs d'alumnes de Batxillerat: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Treball:
Sòlid que Flueixen
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Treball:
El Rifle de Gaus
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||