De l'ou a la poma (2)

Conèixer els aliments i sistemes de conservació propis dels romans i comparar-los amb els actuals.

Identificar els tipus de cuines i els estris de cuina i de taula.

Conèixer com eren els àpats, els preus dels aliments i l'origen de molts mots catalans i castellans.

Coneixement del medi social i cultural. Coneixement del medi natural. Llengua.
Ciències socials. Ciències de la naturalesa. Llengua i llengües estrangeres. Cultura clàssica.

Lloc on es realitza: Al centre educatiu.

Nivell educatiu: Cicle superior de l'educació primària i ESO.

Tipus: Taller a l'aula.

A partir del material lliurat, els alumnes han de classificar els aliments, distingir els sistemes de conservació i discernir quins d'ells eren desconeguts pels romans. Així mateix es treballen aspectes al voltant del món culinari: tipus de cuines, estris, preus, menús, àpats, diferències socials, horaris, etc. Per completar-ho, s'han inclòs activitats sobre llenguatge: les arrels, la derivació, la comparació entre llengües i frases fetes. també fem referència a les fonts primàries i la seva aportació al coneixement sobre l'alimentació romana.

Material: Dossier per a l'alumnat i per al professorat i un bagul en prèstec amb aliments i rèpliques, sistemes de conservació, un joc, dòlies i àmfores, cartells amb noms, capses amb pistes identificadores.
Durada: D'1 a 5 dies.
Desplaçament: No n'hi ha.

Els professors responsables de l'activitat han d'anar a buscar i retornar el material al CdA en el termini temporal fixat. Aquesta activitat està dissenyada de manera que en permet l’aplicació autònoma per part del professorat interessat.