Descripció: |
Si considerem l’activitat lúdica com una situació natural de l’acció infantil on es troben unes possibilitats extraordinàries de desenvolupament afectiu, social i intel·lectual, entendrem que el joc és el procediment més adequat per actuar com a fil conductor. Així doncs, durant la visita a la catedral i fent servir el joc com a base, pretenem iniciar els infants en el concepte de la història, present en els seus temes d’estudi, però que encara no han estat introduïts en el tema de la periodització. El conjunt de les activitats respon a tres moments o fases. En la primera, es vol familiaritzar l’alumne/a amb els animals i posar-lo en contacte amb diferents formes de representar-los. La segona se centra en dues parts estretament vinculades: una visita a la catedral i un taller. Finalment, l’alumne haurà d’explicar els coneixements adquirits i ampliar-los mitjançant: poemes, cançons, endevinalles, contes, dites i frases fetes, trencaclosques i embarbussaments. Pretenem que sigui una proposta de treball eminentment activa en què, sense oblidar els continguts de fets i conceptes, hi tinguin un pes especial els continguts de procediments i actituds.
|