Objectius |
Conèixer el món romà mitjançant les restes d’aquella època existents a Tarragona i comprendre com aquell món forma part important del nostre substrat cultural.
Treballar diferents aspectes de la cultura i de la vida quotidiana romana.
Comprendre la importància de les ciutats en el món romà.
|
|
Àmbit
curricular: |
Coneixement del medi social i cultural, Educació artística: visual i plàstica.
|
|
Lloc on es realitza: |
A l'escola i a Tarragona visitant les restes més importants de l’època romana.
|
|
Nivell
educatiu: |
Cicle Superior d’Educació Primària. |
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Treball de camp i activitats a l'aula.
|
Descripció: |
El material de treballs previst que es facilita als professors interessats en aquesta activitat permet la localització i la identificació de les restes de Tarraco, la contextualització de la ciutat antiga respecte de l’actual i el coneixement dels trets bàsics que configuren les formes de vida a l’època romana en general i en concret a la Tarraco del segle II. El material de treball de camp, amb activitats autònomes per a l’alumnat, possibilita les visites a les restes romanes que es conserven al Camp de Tarragona. Tanmateix com que són tan nombroses es fa necessari que el professor decideixi les visites que creu més convenient realitzar. Si es dedica un sol dia a fer la sortida, el CdA propasa: visita al MNAT, l’amfiteatre i les muralles o el Pretoria i el circ.
|
Material: |
Fulls de Treball, Guia Didàctica, Materials complementaris
|
Durada: |
D’un a cinc dies.
|
Desplaçament: |
A l'escola i recorregut a peu.
|
|
Observacions |
Les activitats d’aprenentatge preveuen, a més dels treballs de camp la realització dels treballs anteriors i posteriors a la visita.
Aquesta unitat de programació està dissenyada de manera que permeti la seva aplicació autònoma per part del mestre interessat.
|