Objectius |
Conèixer l’origen i els diferents materials de suport de l'escriptura des del seu inici.
Descobrir l’origen i l'evolució del nostre alfabet.
Possibilitar als alumnes el coneixement i l’ús de tècniques en procés d'extinció tot realitzant un escrit en emprar els estris propis de l'edat mitjana.
|
|
Àmbit
curricular: |
Ciències Socials, Educació visual i plàstica, Tecnologia, Llengua i literatura.
|
|
Lloc on es realitza: |
Camp d’Aprenentatge.
|
|
Nivell
educatiu: |
ESO i Bat |
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Taller.
|
Descripció: |
La proposta inclou l’estudi dels diferents sistemes de comunicació escrita, com són les escenes pintades o epigrafiades al llarg de la història i l’evolució de l’escriptura, donant a conèixer diferents tipus d’alfabets i materials diversos emprats com a suport. Ens centrarem en l’escriptura a l’edat mitjana i aprofundirem en el vocabulari específic utilitzat en una obra d’aquella època: la caixa, les marginalies, les miniatures o les filigranes. Donarem a conèixer el treball de les persones o dels artistes que intervenien en una obra menor d’aquest tipus, com el pergaminer, l’il·luminador, el copista i el daurador.
Com a conclusió, proposem la realització d’un petit escrit o bé d’una caplletra, emprant els estris i suports d’aquell moment: pergamí, plomes d’aus, estilet, llapis amb punta de plom, ganivet...
|
Material: |
Guia didàctica per als mestres i quadern de treball per a l’alumne
Pergamins, plomes, estilets, llapis amb punta de plom, regla, tinters de banya, terres de colors, pa d’or...
|
Durada: |
Un dia.
|
Desplaçament: |
En autobús.
|
|
Observacions |
El grup no pot superar els 25 alumnes. |
|
|