Objectius |
Conèixer les característiques d’una ciutat romana i fer l’estudi de la ciutat de Tàrraco: la morfologia, les funcions, la planificació urbana i els problemes.
Comprendre els trets bàsics de la història, de la cultura i de l’art del món romà, a partir de l’anàlisi dels monuments romans conservats a Tàrraco.
Identificar les restes arquitectòniques romanes i precisar-ne l’origen i la funció, determinar-ne els trets que les caracteritzen.
|
|
Àmbit
curricular: |
Ciències Socials, Ciències de la Naturalesa, Cultura clàssica.
|
|
Lloc on es realitza: |
A l'nstitut i a Tarragona, visitant les restes més importants de l’època romana.
|
|
Nivell
educatiu: |
Ensenyament Secundari Obligatori i Batxillerat |
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Treball de camp i activitats a l'aula.
|
Descripció: |
L’objectiu perseguit en aquesta proposta didàctica, realitzada amb un plantejament interdisciplinar, consisteix a aplicar les capacitats innates de reflexió i d’observació dels alumnes, en l’estudi de l’àmbit històric, cultural i artístic del món romà en general i de Tàrraco en particular. Realitzarem l’anàlisi global d’una ciutat romana tot raonant-ne l’emplaçament i les característiques urbanístiques. Un dels temes més atractius i interessants és l’estudi de les tècniques constructives, aplicades als diferents monuments que componien la ciutat, a més dels elements decoratius emprats, com els mosaics, les escultures i les pintures. En darrer lloc ens interessarem pels ciutadans que vivien a Tàrraco i de com hi vivien. L’activitat comprèn, doncs, uns treballs previs, que es faran en el centre, i uns treballs de camp, repartits en diferents visites-estudi als monuments conservats de Tàrraco.
|
Material: |
Guia Didàctica, quadern de l’alumne, materials complementaris.
|
Durada: |
D’un a cinc dies, d’acord amb l’aprofundiment i l’amplitud.
|
|
Observacions |
S’han de preparar grups de tres alumnes per treballar conjuntament els temes. Aquesta seqüència està dissenyada per a fer-ne una aplicació autònoma. El professor ha d’estudiar quins són els monuments que li interessa visitar, d’acord amb el contingut i les matèries que s’hi treballen en cadascun.
|
|
|