Objectius |
Conèixer el mar des de diversos aspectes: biològics, comercials, pesquers, i com a via de comunicació.
Conèixer el port de Tarragona, les seves característiques i la seva influència i dependència en relació amb la ciutat i el seu territori.
Utilitzar aparells senzills per determinar les característiques d’aquest indret i estudiar alguns dels seus elements (microscopis, anemòmetres, termòmetres, xarxes, etc)
|
|
Àmbit
curricular: |
Coneixement del medi natrual. Coneixement del medi social i cultural. Ciències Socials, Ciències de la naturalesa.
|
|
Lloc on es realitza: |
Port de Tarragona: Museu del Port, zones comercials i de pesca. |
|
Nivell
educatiu: |
Cicle Superior educació primària i ESO.
|
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Treball de camp |
Descripció: |
L’activitat s’inicia amb un taller on treballaran de manera col·lectiva les xarxes tròfiques i els sistemes de pesca d’arrossegament i d’encerclament. Unes propostes de treball per racons, els permetrà l’anàlisi de diversos aspectes del port a més de la identificació, amb l’ajut de microscopis, de zooplanton i fitoplanton. Així mateix, un recorregut en barca ens permetrà observar les seves característiques: dàrsenes, molls, sistemes de càrrega, productes, vaixells ancorats, etc. Realitzaran diferents mesures com el calat, la transparència, la direcció i la velocitat del vent i la temperatura de les aigües marines a diferents fondàries, etc. A la tarda, proposem una visita a la llotja per a l'observació de l’arribada i subhasta del peix.
|
Material: |
Quaderns de treball, materials manipulables en el taller del port, armilles salvavides, anemòmetre, termòmetre d’aigua salada, xarxes. |
Durada: |
Un dia.
|
Desplaçament: |
A peu i amb barca
|
|
Observacions |
Organitzar la classe en cinc grups de treball.
Aquesta activitat es realitza en col·laboració amb l’Autoritat Portuària de Tarragona. |
|
|