| |

|
Educació
primària
L'etapa de leducació primària té caràcter
obligatori i gratuït. Comprèn 6 cursos acadèmics, que es cursaran normalment entre els
6 i els 12 anys. L'educació primària s'inicia, amb caràcter general, l'any natural que
es compleixen els 6 anys.
L'educació primària s'organitza en 3 cicles de 2 cursos cada un: cicle inicial, cicle
mitjà i cicle superior.
La
finalitat de l'educació primària és proporcionar a tots els nens i les nenes
les competències que els permetin assegurar el seu desenvolupament personal i social;
adquirir les habilitats i les competències culturals i socials relatives a l'expressió i
comprensió oral, a la lectura i a l'escriptura, al càlcul, a la igualtat de drets i
oportunitats entre homes i dones, a l'autonomia personal, la coresponsabilitat i la
interdependència personal, a la resolució de problemes i als coneixements bàsics de la
ciència, la cultura i la convivència, el rebuig de tot tipus de comportaments
discriminatoris per raó de sexe; desenvolupar la competència d'expressar el que s'ha
après, d'explicar amb raons coherents, fiables i ben justificades el seu punt de vista i
la seva opinió, de saber escoltar el punt de vista dels altres amb respecte i d'arribar a
acords quan sigui necessari; desenvolupar les habilitats socials, d'esforç, treball i
estudi; expressar el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat; conèixer els
elements bàsics de la llengua, la història, la geografia i les tradicions pròpies de
Catalunya que permetin el seu arrelament.
El català
és la llengua vehicular
d'ensenyament i aprenentatge. El programa dimmersió en llengua catalana té
en compte la llengua
de lalumnat i lensenyament de la llengua castellana.
Competències bàsiques
El currículum de leducació primària inclou les competències bàsiques següents:
Competències transversals
Les competències comunicatives: 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2. Competències artística i cultural
Les competències metodològiques: 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Competència matemàtica 5. Competència daprendre a aprendre
Les competències personals: 6. Competència dautonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades en conviure i habitar el món
7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8. Competència social i ciutadana
Àrees de coneixement i assignació horària
- Llengua i literatura catalana i castellana: 1.085 hores > Llengua i literatura catalana: 420 hores > Llengua i literatura castellana: 420 hores > Estructures lingüístiques comunes: 245 hores - Llengua estrangera: 420 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 630 hores - Educació artística: 525 hores - Educació física: 385 hores - Matemàtiques: 665 hores - Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores - Religió (voluntària): 315 hores - Esbarjo: 525 hores
De les 5250 hores totals lectives de l'etapa, les 665 hores restants es destinaran a
completar lorganització del currículum mitjançant, entre d'altres, l'atenció a
la diversitat de l'alumnat, l'organització d'agrupaments flexibles, el reforç educatiu i
l'ampliació horària de les àrees.
Horaris mínims per cicles
Cicle inicial - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 105 hores - Llengua estrangera: 70 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores - Educació artística: 70 hores - Educació física: 105 hores - Matemàtiques: 175 hores - Religió (voluntària): 105 hores
Cicle mitjà - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 70 hores - Llengua estrangera: 105 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 175 hores - Educació artística: 105 hores - Educació física: 70 hores - Matemàtiques: 175 hores - Religió (voluntària): 105 hores
Cicle superior - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 70 hores - Llengua estrangera: 140 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores - Educació artística: 70 hores - Educació física: 70 hores - Matemàtiques: 175 hores - Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores - Religió (voluntària): 105 hores
Els centres educatius podran oferir, de manera
opcional per a l'alumnat, una segona llengua estrangera al cicle superior de l'educació
primària.
Avaluació
Lavaluació dels processos daprenentatge de lalumnat serà contínua i
global, de manera que es tindran compte especialment el progrés de lalumnat en el
conjunt de les àrees del currículum.
Normativa
Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de
l'educació primària.
- COM
l'APLIQUEM A L'ESCOLA ?
|

|
|