LA CASTANYADA
      HALLOWE'EN....

A la tardor ni fred ni calor.
Els més grans tallem les castanyes.
Els castanyers i castanyeres ens reparteixen moltes castanyes.
   Quan ja som a la tardor,
   mengem castanyes de bo de bo.
 La tardor ja ha arribat,
castanyes i panellets hem menjat.
Ens mengem les castanyes. Que bones !!!!
Som els castanyers i les castanyeres!
De castanyers i castanyeres    s'han vestit,
i castanyes torrades ens han repartit.

Fem panellets de plastilina:

Els nens i nenes de Cicle Inicial aquest any per Tots Sants hem fet panellets de plastilina.
Ens van sortir tan bons que semblaven de debò.
Primer vam fer unes estovalles de paper i hi vam escriure rodolins pensats per nosaltres mateixos pel costat. Després ho vam enganxar en un plat i al mig hi vam posar els panellets.

Alumnes de cicle inicialQuins panellets !!!
                 Mireu que bonics ens van quedar!                     Si semblen de debò!

Au animeu-vos a fer-los vosaltres!

També hem fet redaccions sobre la castanyada, si en voleu llegir alguna:

"El divendres passat vam fer la festa de la castanyada a l'escola. Els nens i nenes de sisè es van vestir de castanyers i castanyeres, ens repartien castanyes crues i torrades, també hi havia beguda: coca-cola i taronjada. A la classe vam explicar acudits, endevinalles i també vam cantar cançons.
Al vespre també vaig fer una castanyada amb uns amics dels meus pares i vam menjar castanyes i panellets. En acabar vam jugar i després vaig anar a dormir."  Adrià B. 1r de Cicle Mitjà

"El dia 31 d'octubre al nostre col·legi vam celebrar la castanyada. Aquest any com que va ploure vam coure les castanyes al forn.
És costum que els alumnes de sisè es disfressin de castanyers i castanyeres, i tot seguit reparteixin les castanyes, que hem torrat al pati de l'escola, per la resta de les classes.
Quan estem per a les classes fem comèdia, recitem poemes, cantem cançons i toquem algun instrument.
A l'acabar la jornada tornem a la nostra classe, ens canviem i quan ja hi som tots i totes ens mengem el nostre anhelat premi: unes bones castanyes calentes i grosses." Alumnes de 6è.

Hallowe'en is on October 31st.  At Hallowe'en we make a face from a pumpkin and we put a candle inside. We also make a shadow theatre ans act it out. It's wonderful !

Would you like to guess some Hallowe'en riddles?  Try it!

• I've got a big hat and a little black cat. What am I ?
  • Day or night my bones are white. What am I ?
  • I am scary and white and you see me at night. What am I ?
  • Next to the door on Hallowe'en night. Look at my face. See my light. What am I ?
  • Miaow ! Miaow ! You hear me say. Tell the witch I want to play. What am I ?
Some pumpkinsHallowe'en riddles.

Curs 2004 - 2005:

Aquest any hem pogut fotografiar els pares mentre coïen les castanyes. Els voleu veure?

Un cop les han tingut a punt, els nostres eixerits castanyers i castanyeres les han repartit per a totes les classes.
Els alumnes els han rebut amb molta alegria.  Tots tenien preparades cançons, danses, endevinalles... per passar una bona estona amb aquests divertits vellets.

Alumnes de P-5 menjant castanyesAlumnes de segon en plena actuació instrumental
Alumnes de primer fent la dansa  El ball de la castanyaAlumnes de tercer amb els castanyers
Voleu veure tots els castanyers i castanyeres que ens varen visitar aquest curs?