Tornar a l'inici Centre d'Educació Infantil i Primària
Sant Ignasi
L'escola L'AMPA Full informatiu Enllaços Contacta

L'escola pública Sant Ignasi és un centre d'educació infantil i primària amb vocació d'escola de barri on hi ha representada la major part de la societat del nostre entorn.

Som una escola catalana, laica, plural, democràtica i integradora, que intenta educar segons els valors de la convivència i la solidaritat.
Amb tradició d'escola oberta i participativa, tenim molt clara la importància d'obrir l'escola a les famílies i potenciar la seva implicació i compromís.

Comptem amb molts anys d'història, però estem oberts al futur, plantejant-nos nous projectes que ens ajudin a millorar la nostra tasca i ens donin una singularitat que ens diferenciï de les altres escoles.

L'escola, en col·laboració amb l'AMPA, s'esforça per oferir serveis complementaris de qualitat que ajudin a cobrir les necessitats de les famílies.

EL BARRI

Volem que la nostra escola pugui ser el reflex del barri que ens envolta, que els nostres alumnes puguin trobar a l’escola els mateixos amics i amigues que troben a la plaça o al carrer.

Si la nostra societat és plural i hi ha diversitat d’ideologies, ètnies, classes socials, ... és imprescindible, per poder educar realment en la riquesa de la diversitat, que l’escola sigui una continuació d’aquesta realitat i no un parèntesi del món que ens ha tocat viure.

Volem ser una escola propera,” A un pas de casa”, on pugueu acompanyar personalment els vostres fills i filles compartint dia a dia l’educació dels més petits.

Per veure la seva situació cliqueu aquí

PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

Per portar a terme la nostra tasca educativa és imprescindible comptar amb la col·laboració de les famílies.

Des del primer dia d’escola necessitem el vostre suport per facilitar l’adaptació dels vostres fills i filles. Vosaltres sou qui millor els coneix i qui més ens podrà ajudar.

Amb els contactes quotidians de les entrades i sortides podrem compartir els avenços i anècdotes de cada dia. Creiem i ens agrada aquest contacte quotidià.

Pensem, però també que hem d’ajudar els infants a créixer i a fer-se independents i de mica en mica anirem deixant que s’espavilin sols.

Al llarg de tota l’escolarització és molt important la col·laboració i la relació entre les famílies i l’escola, per això s’organitzen les reunions de curs, les entrevistes personals i les activitats conjuntes, per poder parlar amb vosaltres i compartir l’evolució i el seguiment del vostre fill/a.

Volem, però, que aquesta implicació vagi més enllà. La vostra participació en el Consell Escolar i en l’AMPA és imprescindible pel bon funcionament de l’escola, així com el vostre suport per dur a terme iniciatives i propostes per a millorar la nostra tasca.

HISTÒRIA

El 1620, es fundà el col·legi Sant Ignasi, gràcies al noble aragonès Lupercio Arbizu, que va venir a Manresa a visitar la cova, durant aquesta primera etapa varen ser els jesuïtes els que impartien les classes.

El 1892 els jesuïtes abandonen el col·legi i l’any següent es redacta una reial ordre en la que es fa concessió d’un institut local de segona ensenyança a Manresa, que s’instal·larà al mateix edifici que l’escola.

Durant un temps va estar regentat pels germans maristes. Els anys següents l’escola comparteix l’edifici amb els estudis de batxillerat, comerç, preparatòria i Arts i Oficis. És una època durant la qual es treballa amb una gran il·lusió, l’escola creix lentament i incorpora noves disciplines i nou professorat. Personatges il·lustres de la vida manresana hi han impartit classes, com els arquitectes Ignasi Oms i Ponsa, Josep Firmat i Serramalera, enginyers com Jaume Mas i Giribet, farmacèutics com Pere Alier i Farré i veterinaris com Joan Franquesa i Ubach i reconeguts pedagogs com Narcís Masvidal i Puig i Fructuós Verneda i Figueras.

En els anys de la guerra, el col·legi comparteix l’edifici amb els soldats i les mules que no cabien al Carme, i amb els guàrdies que no tenien lloc a la petita caserna del “civils”. També s’utilitza l’edifici com a centre per realitzar cures als ferits.

El gener de 1939 s’hi instal·la provisionalment el centre de detenció de presos polítics; els alumnes de l’època recorden com al sortir de l’escola veien i saludaven els soldats tancats a la presó. Les aules eren separades, a una banda els nens i l’altra les nenes. Un cop acabada la guerra, una part de l’edifici es converteix en Museu i Arxiu Històric de la ciutat. L’escola continua fins el curs 1970-1971, en què es trasllada a l’edifici actual, on augmenta el nombre d’alumnes i amb el pas dels anys va canviant, seguint l’evolució que ha fet la societat i l’educació.

El curs 1995-1996 l’escola celebra el 25è aniversari del trasllat a l’edifici actual amb diferents actes: la construcció dels gegants de l’escola, una exposició de materials escolars d’altres temps... Nosaltres, però, voldríem destacar la trobada d’antics alumnes i antics mestres en un dinar popular, durant el qual es van evocar bells records.

Amb la incorporació dels alumnes de tres anys a l’escola l’any 1991, les aules de parvulari queden repartides en diferents edificis.

L’obertura d’un tram del carrer Mestre Albagés deixa els més petits fora del recinte escolar i l’Ajuntament es fa càrrec de l’ampliació del parvulari, que s’inaugura el 14 de març de 2001, aportant una nova il·lusió a l’escola al poder reunir en el mateix edifici i en un espai adequat tots els alumnes d’Educació Infantil del centre.