Idees senzilles per al professorat

• Jueduland

• Pàgina web amb molt material interactiu. Cliqueu aquí per accedir-hi.

• Presentacions fetes al claustre.

• Poden ser del vostre interès per preparar les reunions de cicle i/o d'etapa. Per accedir-hi podeu clicar aquí.

• El llenguatge oral a les primeres etapes educatives

Des d'aquí podeu accedir a aquest web interessant.

• Conte cooperatiu de Sant Jordi

Des d'aquí podeu accedir al llibre digital per elaborar la part corresponent dels contes.

• Treballem l'activitat "Fem Ràdio "

• Possibles activitats a realitzar amb les activitats d'expressió oral que s'hi poden trobar cada mes:

• Recursos pel professorat

• ( material considerat molt vàlid, per ser molt pràctic per utilitzar a l'aula)

Compendi de recursos per cicles

Recursos TIC Maristes de Sants

Més recursos educatius:

Web molt interessant per descarregar material.

Recurs en imatges:

Galeria de G Castell

Galeria de Mª José Martínez_A.L

• Treballem "El petit príncep"

Recursos per treballar aquest llibre.

• Treballem la comprensió escrita

Pautes per treballar la lectura de textos i la comprensió dels mateixos

• Treballem l'expressió escrita

Pautes per treballar l'expressió escrita a l'escola.

Entrem per la web de l'escola, a l'apartat de català, hi ha la lectura progressiva( codi d'accés: stmiquel) . Els alumnes poden escoltar la lectura a mesura que la llegeixen i al final tenen activitats de comprensió. Hi ha 21 textos corresponents a tres nivells.

L'activitat es pot fer entre alumnes de la classe, entre classes..

Es tracta de triar entre tots un títol d'una història, uns personatges (fer-ne la descripció), un temps històric (pot ser el passat fa molts anys, fa poc, en el futur,...), l'espai on es desenvolupa la narració (en un bosc, a l'espai, en una ciutat, en una illa,...) i fer-ne la descripció entre tots de com pot ser el paisatge. Tots els participants han de consensuar el títol, els personatges, la trama, el paisatge i el temps.

Un cop s'ha treballat la situació i s'ha posat en contacte els personatges amb els alumnes, organitzem la creació del conte de manera col·laborativa:

Podem fer parelles d'alumnes , donarem 1 hora a la setmana perquè cada grup iniciï i continuí la història. Ordenem en una graella les setmanes i els grups que hauran de crear la història. Haurem de definir quins grups fan la part de la introducció, quins el nus i quins el desenllaç (per tal que el conte s'acabi amb els darrers grups i no quedi obert).

L'experiència pot durar un parell de mesos

Activitats que es poden realitzar a partir de l'apartat "Fem Ràdio"

Aquesta és una pluja d'idees que pot millorar amb els vostres suggeriments: