Idees senzilles per al professorat
-
Jueduland
- Pàgina web amb molt material interactiu. Cliqueu aquí
per accedir-hi.
|
|
-
Presentacions fetes al claustre.
- Poden ser del vostre interès per preparar les reunions
de cicle i/o d'etapa. Per accedir-hi podeu clicar aquí.
|
|
-
El llenguatge oral a les primeres etapes educatives
Des d'aquí
podeu accedir a aquest web interessant.
|
|
-
Conte cooperatiu de Sant Jordi
Des d'aquí
podeu accedir al llibre digital per elaborar la part corresponent dels contes. |
|
-
Més Recursos pel professorat
|
|
-
Treballem l'activitat "Fem Ràdio "
- Possibles activitats a realitzar amb les activitats
d'expressió oral que s'hi poden trobar cada mes:
|
|
-
Recursos pel professorat
- ( material considerat molt vàlid, per ser molt pràctic
per utilitzar a l'aula)
|
|
Compendi de recursos per cicles
Recursos
TIC Maristes de Sants
|
|
Més recursos educatius:
Web
molt interessant per descarregar material.
|
|
Recurs en imatges:
Galeria
de G Castell
Galeria
de Mª José Martínez_A.L
|
|
-
Treballem "El petit príncep"
|
|
Recursos per treballar aquest llibre.
-
Treballem la comprensió escrita
|
|
Pautes per treballar la lectura de textos i la comprensió dels mateixos
-
Treballem l'expressió escrita
|
|
Pautes per treballar l'expressió escrita a l'escola.
. Treballem l'activitat "Lectura progressiva" |
|
Entrem per la web de l'escola, a l'apartat de català, hi ha la lectura progressiva( codi d'accés: stmiquel) . Els alumnes poden escoltar la lectura a mesura que la llegeixen i al final tenen activitats de comprensió. Hi ha 21 textos corresponents a tres nivells.
-
Fem un conte de manera col·laborativa
L'activitat es pot fer entre alumnes de la classe, entre classes..
Es tracta de triar entre tots un títol d'una història, uns personatges (fer-ne la descripció), un temps històric (pot ser el passat fa molts anys, fa poc, en el futur,...), l'espai on es desenvolupa la narració (en un bosc, a l'espai, en una ciutat, en una illa,...) i fer-ne la descripció entre tots de com pot ser el paisatge. Tots els participants han de consensuar el títol, els personatges, la trama, el paisatge i el temps.
Un cop s'ha treballat la situació i s'ha posat en contacte els personatges amb els alumnes, organitzem la creació del conte de manera col·laborativa:
Podem fer parelles d'alumnes , donarem 1 hora a la setmana perquè cada grup iniciï i continuí la història. Ordenem en una graella les setmanes i els grups que hauran de crear la història. Haurem de definir quins grups fan la part de la introducció, quins el nus i quins el desenllaç (per tal que el conte s'acabi amb els darrers grups i no quedi obert).
L'experiència pot durar un parell de mesos
Activitats que es poden realitzar a partir de l'apartat "Fem Ràdio"
Aquesta és una pluja d'idees que pot millorar amb els vostres suggeriments:
- Pràctiquem la navegació per un web ( "Busqueu quina és la solució a la 3a endevinalla de Segon...", "Quin és el títol de la poesia del mes d'octubre?"...).
- Fem una recerca d'informació sobre el tema del poema o la solució de l'endevinalla...
- Proposem una música diferent per a un poema escoltat.
- Proposem una música a un grup i que aquest hi posi una poesia.
- Fem frases a partir de la solució d'una endevinalla o bé d'alguna paraula que hem escoltat en el poema.
- Fem la imatge de la poesia ( "com és la bicicleta del poema d'octubre?" )
- Proposem un text diferent amb la mateixa solució per les endevinalles.
- Fem un poema paral·lel al que hem escoltat.
- Escrivim el poema o l'endevinalla que hem escoltat i fem-lo arribar al grup que la penjat... "És correcte?"
- Enregistrem el poema o les endevinalles amb un to diferent ( greu, enfadat, agut, constipat, veu nasal...) Juguem amb la veu.
- ... aquella que tu et proposis, segur que és motivadora i engrescadora pel teu alumnat. Parteix d'algú proper i això sempre acaba per engrescar!!!
Pujar