Actualitzat 20-6-2012 |
L'avet
de Nadal
|
Escola de Bordils
|
|
El context de l'escola i de l'aula En el projecte lingüístic de l'escola, es deixa constància de la utilització de la llengua catalana a través del currículum. Fer teatre és un recurs amb un alt grau de motivació que encaixa en el projecte d'escola que hem anat definint, on la llengua és present com a eix transversal de tots els aprenentatges. L'organització de l'escola que potencia la intervenció de dues mestres a l'aula i els projectes de treball com a manera d'entendre l'ensenyar i aprendre partint d'un vertader treball transdisciplinar, integren al teatre com una de les proposta didàctiques contemplades en el PEC de l'escola de Bordils. Aquest curs, els alumnes de quart inicien l'espai del teatre a partir del llibre: "L'arbre de Nadal" de Hans Christian Andersen, la mestra en llegia fragments cada dia. Un cop llegit, en gran grup, es fa una reflexió sobre el que han après i les escrivim. Com a treball a casa han de buscar informació de l'autor i els contes que ha escrit, per després exposar-ho a classe. Els alumnes proposen fer-ne una adaptació per representar-la a final de trimestre. Es posen d'acord en fer-la sempre i quan hi afegim una part dels pastorets. Com que a la classe hi ha alumnes procedents d'altre nacionalitats, s'acorda que cada un d'ells buscarà informació de com celebren el Nadal en el seu país per incloure-ho dins l'obra de teatre que escriuran i representaran. La creació del text Abans de començar a elaborar el text de l'obra, vam planificar les escenes: on passa, quins personatges hi surten i les accions més importants. Decorem l'escenari |
|||
Vestuari Música |
|||
Assajos Representació Reflexió posterior a la representació Mitjançant el bloc de la classe cadascú va poder realitzar la seva valoració i expressar les emocions viscudes a la representació. |
|||
Alumnes de quart, Curs 2011-2012.
|