Tastets de lectura 2015

"Els llibres, una experiència compartida"

Actualitzat: 1-7-2016

Escola de Bordils

Al llarg de 20 anys, cada 5 de juny, coincidint amb el dia del medi ambient, hem celebrat la Fira del Llibre. Una fira d'intercanvi de llibres que els últims anys hem acompanyat de moments de lectures, per part d'alumnes, en acollidors espais de l'escola.

Aquest curs, hem volgut anar una mica més enllà; i fer crèixer la proposta comptant amb familiars i exalumnes com a convidats de la jornada, tot dedicant-nos uns moments llegint-nos. I alhora, substituir l'intercanvi de llibres d'un dia puntual per l'intercanvi de bones lectures al llarg del curs. Per això, en funció de l'edat i a les diferents classes, s'han iniciat propostes dirigides a motivar i promoure un intercanvi permanent de llibres seus i disposar d'un interessant fons de biblioteca d'aula dels alumne

La lectura es manté com a gran protagonista de la diada i pren força quan som capaços de compartir-ne el valor. Alguns diuen que la jornada s'ha convertit en un mercat de lectures, d'altres ho defineixen com una passeig entre paraules, els més lletrats s'atreveixen a dir-ne una ruta literària, però tots estem d'acord en que suposa un tast de bones lectures. Així neix la 1a edició de Tastets de lectura.

Tastets al matí

Abans de començar, els nens que llegiran aquest dia, decoren els diversos espais de lectura: espais recollits i agradables que estan distribuits per tota l'escola i patis: al costat del galliner, sota l'arbre dels bancs, al costat de la pista, al pati petit al costat dels tubs, al voltant del tobogan, sota les vimeteres de la sorrera, a les cabanes, etc.

Aquest any hem triat lectures de  Gerarld Durrell, M.Aurèlia Capmany, Josep M. de Segarra ,Mercè Rodoreda, Pere Calders, germans Grimm, Miquel Martí i Pol, Joan Maragall, Guillem d’Efak, Guillem Viladot... La resta de nens de cada grup classe, es dirigeixen als espais per escoltar les diferents lectures.

Tastets de tarda

A la tarda avis, pares i exalumnes ens ofereixen els seus tastets de lectura. Comparteixen els seus autors "preferits", els contes del seu pais d'origen, aquell llibre especial... Omplen un espai de l’escola d’aquelles lectures que recorden especialment o d’aquell conte entranyable que llegeix al fill.

15ª Fira