Activitats a la biblioteca

ENLLAÇOS

Ruta literària a Romanyà- 10 d'octubre de 2008. Bloc5è-BlocP3

Muntatge "Viatge al poble de l'or" 4t - Poemes de flors Bloc1r

L'escriptor Enric Larreula va estar divendres 12 de desembre a la nostra escola i vam comentar amb ell els seus "Contes per un món millor"

Visites a la Biblioteca de Celrà:

Els alumnes de P5, 3r i 4t ja han anat a visitar la Biblioteca Municipal de Celrà. Els alumnes de van anar el passat 20 de novembre.

SANT JORDI - Abril 2008
DIMECRES 23
DILLUNS 28
DIMARTS 29

Venda de llibres i roses davant l'escola.

Recitació de poemes d'en Ricard Creus a la tarda.

En Ricard Creus va venir a la nostra escola, acompanyat de la seva dona i de l'Adrià, per sentir com recitavem alguns dels seus poemes i explicar-nos més coses sobre els poemes.

Guia de l'autor Ricard Creus.

L'escriptora Elena O'Callaghan ens visitarà al matí. Els nens i nenes d'Infantil i Cicle Inicial comentaran i li faran preguntes sobre els llibres "S'han tornat bojos", "Bésties i bestioles", "Bestioles petites", i "Besties i bestieses".

Guia de l'autora Elena O'Callaghan.

CONCURS BUSCA EN WALLY

Activitats del Curs 06-07

TINTÍN 2007 - Aniversari

La poetessa Isabel Oliva el dia de SANT JORDI!

El passat 23 d'abril, diada de Sant Jordi, va visitar-nos a l'escola la poetessa gironina Isabel Oliva.

Cada curs va recitar un dels seus poemes i ella ens va explicar anècdotes, curiositats i com s'ho fa per crear aquests poemes tan especials. Poemes Llibres i roses

Si voleu conèixer la seva biografia, bibliografia, obres i articles sobre ella, cliqueu aquí.

Recitació de poemes

Poemes de l'Isabel Oliva que van recitar els nens de l'escola:

P3 "Cuca de llum""Cargol de mar"
P4 "Trèvol", "El jardiner" i "Salabret"
P5 "Orenentes" i "Lluna"
1r "El vent"
2n "No tanquis la finestra"
3r "Ocell missatger"
4t "El teu nom"
"Jardins oblidats"
"Els trens passen de llarg"

Recitació de poemes de Nadal

El dijous 22 de desembre els nens i nenes de l'escola van recitar els poemes de Nadal que havíem après a la classe després de la representació de l'obra de teatre "Els pastorets del segle XXV".

Laila Karrouch a Celrà!!

El dilluns, 4 de desembre, els alumnes de cinquè i sisè, vam anar a la biblioteca de l'escola l'Aulet de Celrà. L'escriptor Joan Surroca ens va presentar a la Laila Karrouch, autora dels llibres "De Nador a Vic" i "Contes àrabs per nens i nenes".
Ens van ensenyar en un mapa del Marroc, on era la ciutat de Nador (on va néixer i vivia la Laila) i el trajecte que va fer fins arribar a Vic.
La Laila ens va explicar el que ha escrit en el seu llibre, tot el que li va passar quan va haver de marxar de Nador i va arribar a Vic, on el seu pare ja feia temps que hi era.
Quan li van dir que vindria cap a Espanya es pensava que aquí seria molt rica i que podria anar molt sovint a la perruqueria, però va trobar coses molt diferents i estranyes: aquí escrivien al revés, parlaven una altre llengua, celebraven el Nadal, l'aigua sortia de l'aixeta, hi havia llum elèctrica, els nens i nenes tenien moltes coses...
Ens va fer veure que molts nens quan arriben d'un altre país, al començament s'ho passen malament i que nosaltres els hem d'ajudar.
És un llibre ple de records i de sentiments.
Ens va agradar molt l'explicació que ens van fer.

A la visita de l'escriptora Laila Karrouch hi vam assistir tots els nens i nenes de 5è i 6è de les escoles de Flaçà, Bordils i Celrà, i a la tarda els alumnes de 1r d'ESO a l'IES de Celrà.
Aquesta activitat ha estat comuna a les escoles del Projecte PuntEdu de biblioteques escolars.