Fira del Llibre

Actualitzat: 25-9-2014

Escola de Bordils

XXª FIRA DEL LLIBRE

Cada any al voltant del dia 5 de juny, dia del medi ambient, celebrem la Fira del Llibre.

Aquesta activitat consisteix en l'intercanvi de llibres per part dels alumnes de l'escola. Un dels objectius d'aquesta fira és ampliar i diversificar el ventall de lectures dels nens i nenes perquè s'engresquin en la lectura perquè llegir esdecingui estones de plaer.

S'inclou al Projecte d'Escoles Verdes i al projecte PuntEdu de biblioteques escolars, perquè promou la reutilització dels llibres infantils que ja no llegeixen els nens i serveixen per d'altres nens de l'escola.

Al llarg del curs, a través dels blocs, del préstec a casa i dels llibres de la parada de Sant Jordi, us hem mostrat la diversitat de llibres que els nens i nenes tenen a l'abast a l'escola. La fira ha de mantenir la mateixa qualitat: “ Jo aporto un bon llibre i m’emporto un bon llibre”.

Les setmanes anteriors cada alumne/a porta 1 llibre que sigui de qualitat i estigui en bon estat per poder fer l'intercanvi. Juntament amb els nens i nenes, hem redactat unes pautes a tenir en compte a l'hora d'escollir els llibres per l'intercanvi:

- han d'explicar una història, llibres de coneixements (evitar llibres diccionari, de joc, de paraules i frases curtes, d'aprendre a llegir...)
- han d'estar en bon estat(sense guixar, estripar, arrugar,...).
- descartar els contes troquelats (amb formes), de temàtica Disney (ja els coneixen molt) i de col·leccions de personatges mediàtics, de la televisió o de pel·lícules.

- han d'emocionar als nens, fer pensar, imaginar, descobrir mons diferents... i les il.lustracions han de ser interessants, boniques.

Els nens i nenes, presenten el llibre escollit als companys de classe tot explicant el perquè de l'elecció i entre tots en fan la valoració. En el cas que no estigui ben valorat, se'ls convida a buscar-ne un altre.

Aquest any vam començar el dia en diversos espais de lectura: espais recollits i agradables que estan distribuits per tota l'escola i patis: al costat del galliner, sota l'arbre dels bancs, al costat de la pista, al pati petit al costat dels tubs, al voltant del tobogan, sota les branques de la sorrera, a les cabanes, etc. Tres o quatre alumnes de cada classe de 1r a 6è, llegeixen contes, poemes,...que prèviament han seleccionat i preparat. Aquest any hem triat lectures de Joan Vinyoli, Lola Anglada i Mª Àngels Anglada entre d'altres.

- -

Tot seguit els nens es dirigeixen cap a les parades on té lloc l'intercanvi de llibres, organitzats diverses parades segons les edats. Els grans de cada cicle són els primers a anar a la parada a escollir llibre. A les diferents parades hi ha els alumnes de sisè que ajuden als nens a escollir els llibres. Un cop triat el llibre tots els alumnes passen per una taula on els alumnes de sisè segellen els llibres (el 2014 hem celebrat la XXª Fira del Llibre!).

Després els alumnes es queden a llegir una estona el seu llibre al pati.

L'escola disposa d'un fons de llibres que ha anat aconseguint al llarg dels anys per a que els alumnes tinguin més llibres a triar a la fira del llibre usat.

15ª Fira