PROPOSTA PEDAGÒGICA DE L’HORT A P5
Continguts procedimentals de ciència:
- Observació d’horts de Bordils
- Recerca d’informació a partir de llibres i d’avis de l’alumnat
- Observació a ull nu de plantes al llarg del cicle
- Formulació de preguntes i hipòtesis
- Identificació de diferents plantes de l’hort
- Utilització de diferents eines de treball: cavic, rasclet, pala
- Realització d’experiments: creixement de la fava, a fora, a dintre, amb cotó, amb terra
- Utilització de la lupa
Continguts procedimentals de TICs:
- Utilització de la càmera fotogràfica: enquadrament, plans
- Utilització del teclat de l’ordinador amb les dues mans
- Utilització del programa per a pàgines web “dreamweaver” ( amb intervenció de la mestra)
- Iniciació de l’inserció d’una imatge ( modelatge de la mestra)
Continguts procedimentals de llengua:
- Elaborar text oral del treball fet a l’hort i de les observacions a través d’un guió
- Escriptura del text oral
- Adquisició de vocabulari específic relacionat amb l’hort i els aliments
- Escriptura de cartes per anar a visitar els horts
- Escriptura de notes per informar als pares
Continguts actitudinals:
- Respectar i valorar el treball de la terra
- Adonar-se que té hort per la nostra alimentació
- Tenir cura de les plantes
- Implicar-se en un treball d’equip