PLA DE FUNCIONAMENT DEL MENJADOR ESCOLAR

• Modalitat de gestió:

Cessió de la gestió a l’empresa “Line Catering Service, S.L.”.

• Espais i instal·lacions:

• 1 menjador.

• 1 cuina equipada de cuina elèctrica, marmita i fregidora, dues neveres, dos congeladors i un microones.

• Espais per activitats: 4 aules (una de P3, una altra de CS.,audiovisual i psicomotricitat),biblioteca i dos patis.

• Capacitat màxima:

• 100 usuaris per torn.

• Previsió d’usuaris:

• Alumnat: 190 nens i nenes.

• Personal docent: 9 mestres.

• Personal de serveis: 8 monitores, 1 cuinera i 1 ajudant de cuina.

• Total: 208 usuaris.

• Aquest curs el nostre menjador presta el seu servei al CEIP. de Roses, aproximadament 20 nens i nenes diaris. Aquests nens i nenes dinen cada dia al primer torn i després marxen a la seva escola per a fer diferents activitats de 13 a 15 hores.

• Nombre de torns:

• 2 torns d’alumnes:

• 1r torn (de 12 a 12,45 hores): alumnes de P3 d’Educació Infantil fins a 1r d’Educació Primària.

• 2n torn (de 13 a 13,45 hores): alumnes de 2n a 6è de Primària.

• 1 torn de personal docent (de 14 a 14,45 hores).

• 1 torn de personal de servei (de 15 a 15,45 hores).

• Personal necessari per a la correcta prestació del servei:

• 1 cuinera i 1 ajudant de cuina.

• 8 monitores.

• Personal docent: Director i Secretari-administrador.

• Encarregat de l’empresa de servei.

• Estudi qualitatiu i quantitatiu dels menús:

L’empresa elabora uns menús mensuals supervisats per la direcció de l’escola. (Annex 1: menú del mes d’octubre).Es procura que hi hagi varietat d’aliments i de tècniques de cocció. Que sigui una dieta equilibrada, que s’utilitzin productes de temporada i matèries primeres i que hi siguin poc presents els productes elaborats. Són plats molt casolans i propis del país.Cada menú consta de dos plats, postre, pa i aigua.Els primers plats són arròs, pasta, sopa de brou, de peix o de verdura, i llegums bullides o estofades.Els segons plats poden ser pollastre al forn o arrebossat, truita a la francesa o de patates, salsitxes o hamburguesa a la planxa, mandonguilles o bé peix arrebossat, que solen acompanyar-se amb guarnició d’amanida o patates fregides.El postre és preferentment fruita del temps o bé productes làctics com iogurt, natilles, flam, llet, etc.

• Quantitats per nen o nena i plat: (segons l’edat del nen).

• Pasta: de 40 a 60 grs.
  • Verdura: de 80 a 100 grs.
  • Arròs: de 60 a 100 grs.
  • Llegums: de 40 a 60 grs.
  • Pollastre: un quart.
  • Carn: de 75 a 100 grs.
  • Peix: de 90 a 125 grs.
  • Fruita. 1 peça.
  • Preu proposat:

El preu del servei és:

• Alumnes fixos*: 4,30 € dia
  • Alumnes eventuals: 4,60 € dia
  • es consideren alumnes fixos els que es queden al menjador més de la meitat dels dies del mes.

• Aspectes educatius, programació d’activitats de lleure i previsió dels espais adequats:

A la planificació del menjador hem de tenir en compte l’aspecte de formació integral de l’alumnat, ja que és una bona situació per millorar el treball de molts hàbits d’utilitat a la seva vida quotidiana:

• rentar-se les mans abans i després de dinar,

• rentar-se les dents després de dinar,

• utilitzar un to de conversa adequat,

• utilitzar correctament els coberts,

• mastegar amb la boca tancada,

• no parlar amb la boca plena,

• utilitzar el tovalló,

• no llençar menjar al terra,

• no vessar l’aigua del got,

• entrar i sortir del menjador amb ordre.

A més a més, s’organitzen activitats per a les estones de lleure, combinant un espai de temps per activitats de joc lliure i d’altres amb activitats guiades i d’interior. (Annexos 2 a i b).Cada trimestre els pares i mares reben un informe dels alumnes que es queden al menjador referent a aquests aspectes.

• Neteja del menjador i de la cuina:

El centre té elaborat un Pla Integral de Neteja així com unes graelles de control per fer efectiu aquest pla.

• Controls sanitaris:

A la cuina i al menjador de l’escola es realitzen tots els controls que ens demana el Departament de Sanitat de la Generalitat: control de fluor de l’aigua, de temperatures de les càmares frigorífiques, de temperatures d’aliments, etc.Els laboratoris Anabiol, S.A. realitza el corresponents anàlisis bromatològics dels aliments que es consumeixen al menjador del centre. Juntament amb l’empresa Line Catering Service, S.L. es realitza un Pla de Punts Crítics.El centre rep períodicament els Serveis d’Inspecció del Departament de Sanitat i Seguretat Social de la Generalitat de Catalunya.

Roses, 21 d’octubre de 2.005.